|
|
|
|---|---|
|
Läste om ett kassetband med minneskort i för att spela mp3 i kassettspelare. spolningsknapparna bytte låt. någon som vet något om var man kan hitta detta? hittar inte tillbaka till sajten som var på engelska. | |
|
Var det den här? Länk Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Det är ju en lösning, om än inte så värst bra. Frekvensomfång osv blir ju knappast lysande, lite synd på musikmaterialet. Överföringen mellan givaren i kasetten och tonhuvudet i stereon är en kritisk punkt och man förlorar lätt en del kvalitét där. FP |
|
|
Jo men ändå. Verkar bra för de som vill behålla sina originalradio och ändå vara up-to-date med musikhanteringen. "BMW six appeal" |
|
| Exakt samma, synd bara att jag redan hann byta stereo, nu har jag en kassett på väg som jag inte har nytta av. någon som är intresserad? | |
|
Hade varit om jag inte hade beställt då jag tipsade om länken. Fast det hjälper ju inte dig. Jag får väl komma med en recention då jag fått den, så kanske någon blir intresserad. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Någon som har denna å kan skriva lite om hur det fungerar? Har en 16/9 navi med kasettband bakom monitorn. Helt klart en klockrent smidig lösning om det fungerar. Man behöver ändå ingen superkvalitée på ljudet när man åker Cab på motorvägen :) // C |
|
|
Beställde precis en egen :) får väl se om de dyker upp någon gång... men de va ju så billigt :) |
|
| Vill gärna höra vad du kommer fram till.... | |
|
Fick min i måndags. Som "Standalone mp3-player" är den helt värdelös. I bilens kassettdäck har den fördelen mot en mp3-spelare + tapeadapter att det inte finns några sladdar och (åtminstone jag) man slipper surret från bandspelaren. Ljudkvalitén är ganska kass och den kan bara spela upp filerna i den ordning de ligger på kortet. Man kan inte flytta till nästa låt och man kan inte spela upp slumpvis. Enligt bifogad manual drar den lite ström ur det inbyggda batteriet (som skall räcka för 6 timmars speltid) om man inte tar ut spelaren och sätter den på: "Off". Men för $19.90+frakt är det ingen större förlust, men inte det man (jag) önskade mig. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Tack för det, var ungefär vad jag förväntade mig... | |
| precis... för 24.95$ ink. frakt så kan det vara en skoj grej att ha med sig på långresan när man inte orkar byta cd-skivor längre :) | |
|
Säg inte att jag inte varnade för dålig ljudkvalité. Man har haft kasettadaptrar i många år, med allt från små diktafonband inuti till FM-radio osv. Det är och förblir en dålig lösning att försöka överföra signalerna induktivt mellan två tonhuvuden. FP |
|
|
Det är naturligtvis som du skriver folke, men det finns gradskillnader i helvetet. Min kassettadadapter med sladd till MP3-spelaren ger ett förhållandevis bra ljud jämfört med det som den här med inbyggt minneskort ger. Med tanke på den asfalt vi har i Sverige och de breda lågprofildäck vi BMW-ägare föredrar, är ju bullernivån inne i kupén ändå såpass hög att riktigt bra ljudkvalité är bortkastad på en bilradio. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Absolut så är det så. Man får väga in bekvämlighet osv bland aspekterna men tyvärr innebär en del adapterlösningar, inte bara ovanstående, att man får avstå lite väl mycket av grundidén med en ljudanläggning i bilen. FP |
|
| Hm kan inte uttala mig om ljudkvaliteten i bilen då jag hann byta till en sony i den högre skalan innan men i hemmastereon funkar det faktiskt klockrent, inte cd kvalitet men acceptabelt, å då e jag ganska kräsen, skifta låt funkar om man håller spolknappen inne 1 sek eller längre, så för det priset e jag iallafall nöjd. | |
|
Jag slängde min för ett bra tag sen. Ljudet från min iPod + iTrip är bättre än adapterns. Lite jobbigt när man kör långt att hitta tomma radiokanaler bara... |
|
|
gorth. testade du att vända kassetten? e ganska stor skillnad vilken sida som e upp på min iallafall. |
|
|
Jag har reviderat min uppfattning om kasst ljud. Det duger åt mig. Det som retar mig är att det inte går att byta låt, utan det är bara att gilla läget och lyssna på allt i en följd. gotis skriver att det bara är att hålla in spolknappen 1 sek eller längre, men med min rattstyrning fungerar inte det. Bekväm nödkösning i a f. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Ska jag ha eller inte!? Får fundera på denna. Alternativen jag står inför är långt dyrare och jag behåller väldigt gärna originallooken inuti. Jag har alltså en Business-bandare utan CD-växlare (och uttag för denna i bagaget) i min E39. Vad gäller ljud kan jag vara kräsen men inser också att bilen är långt ifrån ett optimalt ställe att lyssna på musik. Uppskattar tipset i alla fall och ska som sagt fundera lite. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.