|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.... Vad krävs det för verktyg? Är det nödvändigt att hissa upp bilen? Hur lång tid tar det i anspråk? M.V.H Dennis | |
|
Ska du ge dig på det själv nu? :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Polarn hade inte tid. Fullt upp på jobbet och jag vill ha på grejerna NU!!!:-) Pratade precis med honom på telefon och det ska inte vara några konstigheter så jag sätter tänderna i henne i kväll:-) |
|
|
Har inte bytt M3-front nångång men har haft av både orginalfront och M-paket front på E46 coupe och det har inte varit några problem :) // M.V.H. Daniel |
|
| lite diy info som kan kanske hjälpa till lite på vägen: Länk | |
|
Tack för hjälpen grabbar. Men nu är det på plats.... Kanske att man ska söka jobb på BMW-verkstan nu:-) Skämt o sido. Allt sitter väl på plats men det tog väl ca 4 timmar att montera. Lite risig tid men det blev bra..... |
|
|
Har inte förstått en sak riktigt med CSL-front. Borde inte bromsarna få sämre kylning med den fronten på än med vanliga M3-fronten pga att CSL- bara har ett hål fram? Upp med bilder DennisH :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs----Jag har exakt samma fundering. Nu tror jag inte att det har så stor betydelse när man kör normalt, men jag som gillar att köra bana funderar på att byta front till orginal vid bankörning..... Ska fixa bilder... M.V.H Dennis |
|
|
Vore ju konstigt egentligen då M3 CSL är RAACE JU ;) // M.V.H. Daniel |
|
|
Kollade med BMW och det ska vara samma kylning ändå...... Kolla bilderna i min profil. Nu är det färdig pysslat för den här säsongen:-) |
|
|
DennisH: och hur bra koll brukar BMW ha egentligen? ;) // M.V.H. Daniel |
|
| Dom har nog koll. Han som jag frågade äger en CSL. Samt att ingenjörerna som tagit fram fronten förmodligen inte förbisett detta som du tidigare var inne på:-) | |
|
@Spajjjs: stämmer bra att oe M3-front har bättre kylning förutsatt om du tar bort locket inne i framskärmen på passagerarsidan CSL fronten var nog designat för down-force och inget mer, och det är väl det ö-kända fenomet brake-fading som många tala om sina e46 m3 så här borde CSL:n sett från början Länk |
|
|
p-car: vad är det för ett lock på passagerarsidan som du snackar om? // M.V.H. Daniel |
|
| Sitter inne i hjulhusets främre del på bägge sidor. Ett litet plastlock som du kan "bryta" loss för att öppna en luftkanal från fronten in till skivorna via dimljushålen... | |
|
DennisH: tack ska kolla upp det. visst borde det väl bara vara positivt att öppna denna luftkanal? // M.V.H. Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.