|
|
|
|---|---|
|
Funderar på byte av olja och filter i automatlådan. Nu har jag A5S 440Z (?) men kan man ändå följa de första och sista stegen i Gör-det-själv tipset när det gäller byte av plastkulor i A5S 560Z? Ser lådorna i stort ut likadant? Kan man alltså bara tömma lådan, skruva ned tråget, byta filtret och skruva ihop allt igen och fylla ny olja? Måste man även köra, precis som i tipset, igenom alla växlar efteråt? Eller är det helt enkelt bäst att lämna in bilen på verkstad för detta, är det för svårt för en normalhändig amatör? | |
|
Har du aldrig gjort det innan så rekommenderar jag dig att lämna in den till verkstad. Jag ska lämna in min på en auk. verskstad, och de tar 650:- för denna uppgift i jönköping. JA, du måste köra igenom alla växlar, så oljan kan sjunka in, och så att du kan fylla på resterande olja, som du itne får i annars. + blir bilen för varm måste du vänta x antal timmar för att få i oljan. |
|
|
Ja, med tanke på vad det kostar att bara vara i GDS-hallen är ju 650 spänn klart överkomligt. Ingår även arbetet för filterbyte i detta? Jag har ju bytt olja i växellådor tidigare men bara i mina gamla Alfor. |
|
|
Ja det gör det, fast filtret kostar extra (jag hade redan köpt ett) Kan variera mkt i pris, t ex BMW i jönköping ville ha runt 2000kr för ett oljebyte, jag bara skrattade och la på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.