|
|
|
|---|---|
|
Suffletten på min 328a vill inte vikas in riktigt ordentligt (den bakre delen, alltså bakrutan som ska vikas ihop) ibland precis innan den ska ner, och slår istället i toppen på luckan med en rejäl smäll. Ibland funkar det om jag sträcker mig bakåt och hjälper till att vika ihop bakrutan, men det känns slappt och den slår ofta emot sufflettbakluckan (som är uppfälld då) ändå. Tidigare ägaren pratade med BMW Solna och dom sa att man skulle skruva åt något (minns inte vad) så skulle det bakrutan vikas ihop kraftigare och problemet skulle lösas. Någon med erfarenheter/tips? | |
|
Låter mer som om det är sufflettluckan som inte öppnar tillräckligt. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nja, det syns tydligt på bakrutan när den viks in ordentligt (den blir ju typ dubbelvikt då) - och då fungerar allt perfekt. Men man ser lika tydligt när bakrutan inte viks in helt och bakre delen av suffletten "hänger ut" lite grann, och då slår suffletten i bakluckan på väg ner. Men iofs, kunde man modifiera bakluckan så den öppas ännu längre "bakåt" så skulle ju det också lösa problemet. Nu lär väl inte det vara så lätt direkt men... |
|
|
Jag kollade lite noggrannare nu efter jobbet - och du har ju helt rätt Micke. När bakrutan inte viks ihop ordentligt så tar bakuckan i och öppnar inte - då hjälper jag till och luckan öppnas - men inte 100%. Det fattas någon centimeter och det räcker för att suffletten ska slå i på väg ner. Någon som ett tips/en lösning? |
|
|
Tyvärr, har inte alls kollat hur det funkar. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Jag hade problem med min sufflett också...gick till Borgs bil men de hittade inte ett jota. Tog därefter bilen till novation i Uppsala, och de fixade cabben, som nu fungerar tipp-topp. | |
|
Vad var det för problem med din sufflett? Vad kostade det att fixa? Jag har för mig att gamla ägaren sa att man skulle skruva åt nåt stag eller så... Detta gällde ju då bara sufflettens bakdel som inte viks in ordentligt. Nån justerbar skruv på ett stag eller nåt liknande... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.