|
|
|
|---|---|
|
Hej, har haft mina papper snart två veckor hos VV nu och fortfarande inget svar. Fler som har problem med detta? Kan ju inte ens boka tid för besiktning! Hela sommaren ryker pga detta system! Nog är det bra att de kollar upp bilen men över två veckor! plus att ingen möjlighet att boka bes tid. Tycker det är under all kritik. Synpunkter? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Ett tips kan vara att ringa och kolla. Farsan gjorde det, och då saknades någon liten sak, och att meddela det tar tydligen väldigt lång tid. För hans del gick det väldigt fort när problemet var åtgärdat. Generellt sett så tror jag det ska funka hyfsat, de har snabbat upp tiderna rejält även om säkert semestertiderna spelar in just nu. Personligen så tycker jag ursprungskontrollen är av godo (när processen funkar!), då alla sätt är bra att stävja det omfattande skattefusket och handeln med stulna bilar. I alla fall för oss som köper ärliga bilar.... Mvh Johan |
|
Vad är det egentligen som görs vid ursprungskontrollen och vilka papper eller information måste man som ägare ge till bilprovningen förutom briefet? Handel med stulna bilar förstår jag att man kollar men på vilket sätt stävjas skattefusket? Pratar du momsfusket då, Johan? Flåklypa |
|
|
Det mesta om detta finns på vägverkets hemsida Länk |
|
|
Tydligen har det gett avsett resultat också ! Länk |
|
|
Boka tid för besiktning kan du göra oavsett.När jag bokade min tid var det ca 2,5 mån väntetid. ursprungskontrollengjorde bilprovningen vid regbes.ca 2-3 dagar senare hade jag papper och skyltar hemma. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.