|
|
|
|---|---|
|
Satt och läste lite men hittade inget som stämde med mitt problem Jag testade göra som mekartipset löd med relä till min dragkrokskontakt och allt funkar utom bromsljuset förstår inte varför och hur det funkar för det verkar ju som det bara är ett elstift till bromsljuslampan plus att det bara är en glödtråd i den, lampan som sitter bredvid har 2 glödtrådar och lysser bara med reduserad styrka 4w står det på socklen. läser man på lampsocklen så står det 4w/21w och där är 2 glödtrådar men bara ett stift som den får ström via den andra lampan står där 21w men den lyser med 4w styrka när man inte bormsar och sedan 21w när man bromsar hur funkar det tycker lampan borde gå sönder väldigt snabbt. sedan kan ni ju få förklara för mig hur det funkar med elen då skickar den olika spänningar till lampan inte mätt en faktiskt. tacksam för svar och hur ni har löst det finns ju ett allternativ till och det är om någon vet kabelfärgen på kablen som går upp till bromsljuset i bakrutan isf kan man ta styrning från den. | |
| problemet löst | |
|
Det finns några bilar på marknaden som kör med reducerad spänning på bakljusen (4-5W på en 21W lampa). BMW E46 och Audi är ett par exempel, fördelen är att det blir lång livslängd på lampan. Man dimmar ner ljuset genom att ljusmodulen pulsar ut spänningen med hög frekvens, därför får man ofta knepiga mätvärden när man mäter med vanliga mätinstrument. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.