|
|
|
|---|---|
|
som topic har en 320 från 91 e36 och vil lägge i en 325 motor kan jeg bruke styrbox och bränslepumpe från min 320 med en 325 motor?? och går det at bruke en box från en icke vanos med en vanos motor? snabbt svar ville jeg väre tacksom for:) | |
|
Har kört en 320i och 328 motor med standard 320i bränslepump och styrbox. Bilen har gått många mil med bra prestanda så det bör inte vålla problem. I mitt fall hade både gamla och nya motorn Vanos så den sista frågan har jag inte svaret på. //Rickard |
|
| hmm troligen går det inte .. der er en sladd från vanos som jeg inte har på min inte vanos och sen er der 2 kännere eller givare eller nåt i värje ende av toppen under indsuget... nogen der kan forklare vad dette er ? på min 320 sitter der bare 2 plugs i dom hållerna | |
|
ok autodata er en bra sak.. jeg vet nu at den sladd til vanos er "kamaxelgivare, manöverdon" och dom 2 andre er knacksensorerne .. min fråga er nu hur fan jeg får det att funge .. kan jeg tage styrbox från en vanos och då bare dra kabler från knacksensorer och vanos och forbinde till dom riktiga pins i styrbox eller måste jeg ha helt ny kabelhärva från en med vanos?? om nån kan komme med snabbt svar ville jeg blive glad jeg står mad allt sönder då sälger av motor sagde det ville passa ... så om nogen kan komme med ett snabbt svar skickar jeg gärne personen en ram danske pilsnere:) |
|
| come on nogon måste veta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.