AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
815

Antennkabel i E38 med navi -96:a

Visa användare
100
Slarvar
320iM TIC -89:a
324TD -90:a
520i -90:a
740iA -96:a
Tjenare!

Har plockat ut org enheten ur bilen och skall nu in med en eftermarkands cd.
Org appraten var då en bandare med 4.3skärm (navi/tv) till denna gick endast 2 st kontaktstycken, inte någon antennkabel.
Var i bilen hämtar jag upp en antennsignal?

Behövs det mera info för att kunna hjälpa mig på traven så hojja bara till så ska jag kolla.

Mvh Daniel
Visa användare
100
Slarvar
Var ute i bilen och kollade nu, en blå kontakt och en vit kontakt.
Den vita kontakten är 12polig och på stift 2,4 och 6 sitter det lite grövre svarta kablar.
Kan detta vara något kanske eller är det nån matning bara?
Det är nog så att själva radiodelen till gamla stereon sitter bak i skuffen, där även antennkabeln är ansluten osv.

FP
Visa användare
100
Slarvar
Du vet möjligtvis inte lite mera specefikt hur jag sak kunna lösa problemet.
Är det kanske helt enkelt bara att skaffa sig en lång antenkabel o dra fram från radiodelen?
Får riva upp skuffen imorgon o kolla om jag kan hitta något där, har faktiskt inte tittat där bak än.
Jepp, det handlar i princip om en förlängning av antennkabeln.

FP
Visa användare
100
Slarvar
Härligt! Inga extra antennförstärkare eller något som behövs heller?
Hur bra eller dåligt är det att lägga antenkabeln intill en lågnivåkabel då tro?
Att man skall hålla lågnivån borta från strömkablar är ju vida känt men antenn har jag nog aldrig hört något om?
Jepp det är en vida spridd missuppfattning att det är otroliga störande magnetfält i bilar...) Generatorstörningar beror till 98% på helt andra orsaker.
Du behöver inte bekymra dig för dragningen av antennkabeln.

FP
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej! du får nog ta loss antennkabeln på radio modulen som sitter i bak till vänster längst in mot bakskärmen och dra därifrån för radion på bilar med navi sitter där sen sitter väl plussen till antenn förstärkaren i kablaget på radiomodulen och e det kontalt donet sitter även cd vxl kabeln samt styrningen från skärmen och multiratten har jag för mej.

men du det är ju lite pyssel bara för att få in en eftermarknads DIN dc el vad du nu ska ha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.