AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.666

Kan ej stänga av larm, vad göra? E34

Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Hej, kom hem från jobbet, låste bilen och larmade på. En timme senare skulle jag iväg men kan inte stänga av larmet och så jag kan öppna bilen och åka iväg. Det är en e34 med originallarm. Sändaren lyser när jag trycker på knappen men inget händer. Vad göra?
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Jag kan inte larma av eller öppna centrallåset med fjärren. Kan öppna med nyckel varpå larmet går.
Nån som vet vad man kan göra?

Mvh
Ca
144
Camaran
540ia -93
Hej har du bra batteri i sändaren???? även om det lyser kan inte betyda att sändaren skickar rätt signal det kan vara svag batteri !!!
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Hej, det är nytt batteri i sändaren. Enligt Bmw här i Linköping så kan sändaren ha gått sönder, men kan den pajja på ca en (1) timme?
Finns det inget på bilen man kan kolla upp?

Mvh
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Larmet är avaktiverat nu, men fjärren till centrallås och larmet fungerar ej. Får låsa med nyckel. Ingen av mina nycklar med fjärr funkar till bilen.. :s
Aha, välkommen i klubben :)
Jag fick ominitisiera (stava.se) min nyckel!

Mitt larm tjöt med, medans det tjöt satte ja i nyckeln i tändningslåset och vred om till radio läge (läge 1) i max 5sek, och tog sedan ut den.
Därefter trycker jag på låsknappen (den stora knappen) och riktar mot backspegeln, därefter medans jag fortfarande håller nere knapp 1 trycker jag 3ggr på knappen nedanför (knapp2) inom 10sek.

Sen så funkade min, var tvungen att göra detta då jag bytte batteri i nyckeln.
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Hej. Precis vad jag ska testa med imorrn. Läste igenom den tyska instruktionsboken och den beskrev hela förloppet som du säger.

Mvh
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Hej. Jag testade en ominitiering av nyckel imorse, då gick det inte efter konstens alla regler eller de instruktioner som jag fick och läste mig till.
Meeen så gjorde jag ett nytt försök för en stund sen, lika illa igen. Fabian då tänkte jag och trodde att det var fel på bilen då lampan i sändaren blinka och lyste enligt instruktioner.
Kollade över säkringar och hittade två (2) under baksätet till larmet och även till centrallås (finns även säkring i motorrummet till centrallås). Jag tog bort de och satte dit de igen (de var hela) och gjorde ett nytt försök med sändaren och VIPS så funkade centrallås och larm.
Det kan ha varit oxid på någon/några säkringar som gjorde att det inte fungerade.
Gu´va ja e gla´, hujedamig :D

Bayerische Motoren Werke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.