|
|
|
|---|---|
|
Har en M3 E36 3.0 -93, och går i tankar på att hänga på en växellåda och bakklump från en 3.2 ltr M3 istället. Dvs den 6 vxl lådan. Vad bör jag tänka på? Går det bolt-on? Eller behöver man byta nåt mer, t.ex koppling? _____________________ Mvh, Fredrik | |
|
Tjenna Kolla med Per (P. Sundh) här på forumet, han håller på att sätta in en 6växlad låda i sin M3 GT /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Kardanen måste du ha pga längden. Ska du byta diffen så måste du ha en annan bakvagnsbrygga...Eller modda den nuvarande |
|
|
Tack för tipsen, gubbar. Det är inte akut, då när det blir pengar över, så skall det köpas chassi!! Men tanken finns där :) _____________________ Mvh, Fredrik |
|
| har också funderat på tanken. men tjänar man nåt på att skifta förutom att man får en extra växel vilket kan vara skönt på motorvägen. | |
|
Inbillar mig att det ger bättre utväxling på Nurburgring. Altn. är att renovera diffen och ändra utväxling på befintlig 5-vxl låda :) _____________________ Mvh, Fredrik |
|
| Montera 6 växlad låda och korta kardanen men behåll slutväxeln. Den är iofs lite klenare men betydligt lättare och enklare att hitta billiga begangnade utväxlingar till. 6 växlade lådan behövs tycker jag nog bra om man växlar ner lite ordentligt i sluväxeln. Jag tycker orginal utväxlingen passar bra på ringen, men hemma på våra gokart banor känns det som den är lite seg på 3:an. | |
|
Tjenare. Jag har bytt från en M3 5-växlad till 6-växlad. Anledningen var mest att jag bytte hela bakvagnen till en M3 3.2 och tyckte det var lika bra att ta växellådan samtidigt. Sen klarar ju den låda mkt mer effekt än vanliga 5-växlade. Ska du bara byta låda så behöver du bara en passande kardan, mao bolt-on. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.