AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

Startproblem, rullade bilen, startade omedlbart

Hej !

På Måndagsmorgon skulle jag med bilen (automatlåda) på besiktning, vrirder om nyckeln och släpper, bilen startar inte Tänker direkt att nu "flödade" jag den ( har hänt en gång förrut att den har blivit "sur") Saken slutar med att jag rullar den 15 meter och upp på en bärgningsbil och levererar den till BMW.
Dagen efter går killarna på BMW ut och startar bilen utan problem.
Igår ( Onsdag) så tar kärringen bilen, ringer hem från köpcentret och berättar att bilen inte startar, jag åker dit efter ett par timmar och prövar att starta den, allt fungerar men det verkar som att den inte får bensin.... Då beslutar vi att boksera hem bilen, så vi rullar den lite för att få den i läga att koppla på bokseringslinan....precis när vi ska starta bokseringen så testar jag att starta den en sista gång.... och vips, så startar den utan något problem, den startar banne mej på en en mikrosekund !

Det verkar som att så fort jag flyttade den så funkade allt, men det funkade inte på Måndagen då vi skulle ha den upp på bärgningsbilen.

Något tips om vad det kan vara ?
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Bränslepumpen eller kablar/relä till denna.
sitter det fram på samma ställe som relä till vindrutetorkar motorn ?
Ja jäklars, nu startar den inte igjen !
Satans vad trött man blir !
Och var sitter man? ...om inte Oslo! Staden där alla verkstäder är extra
hjälpsamma.... !!
Skulle byta torkarmotor på BMW jobb + motor = 7800 NOK ..... hemma i Värmland = 3400 SEK på BMW
Problemet med att bilen inte startade var......RELÄET.

92 kronor på BMW, öppna facket till batteriet bak i bilen och byta det gröna reläet i mitten av de tre som sitter där. Nu är jag gla igjen !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.