|
|
|
|---|---|
| Hej hej, håller på att byta stötdämpare där fram till min gamla älskling (BMW 518i E28). Jag har demonterat fjäderbenet och pressat ihop fjädern, so far so good. =) Sen har jag ägnat resterande dag av att försöka få loss den muttern som sitter längst upp på kolvstången för att få isär allt, den vill bara inte lossna.! Kan inte ha något mothåll heller på kolvstången för jag har lyckats runda toppen där man ska ha mothåll så stången inte rör sig. NÅgot förslag på hur man skall gå tillväga? Jag funderar på såga av kolvstången med vinkelslip för jag börjar bli fasligt trött på detta nu. | |
| Eftersom det är de kassa dämparen som du ej får lös så kan du använda en rörtång modell större och hålla med på kolvstången. Eller försöka lirka in stången i ett skruvstäd. Det brukar sitta hårt. | |
| Tigersåg är nog lättare att komma åt med utan att skada fjädern. Om det inte går med rörtång. | |
| brukar gå bättre med mutterdragare, men det har du kanske inte?? | |
| Jag gör ett försök med rörtång =) | |
| Det blev en kombo av rörtång och mutterdragare, gick galant på nån sekund=) Tack så mycket för tipsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.