AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.568

Är detta rätt pris 525-05 E60?

Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Länk
Vad tror ni om priset på denna bil?
Och några erfarenheter av Linus bil man borde veta om.

Mvh Micke
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Sök på Linus bil så har du lite läsning...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Linus Bil är en av de firmor som avslöjats på den här siten att sälja mätarskruvade bilar. Det är runt 10st nu som han har haft till salu som vi efter efterforskningar upptäckt som skruvade. Alla har dock varit importer vilket det här inte är. En svensksåld bil är svårare att fuska med så visst hopp finns att den här är ärlig. Gör ett par saker först.

* Ring alla föregående ägare och fråga vad bilen hade gått när de sålde den. (De har sällan anledning att ljuga, de äger ju inte bilen längre)
* Ring bilprovningen och begär alla protokoll. Nu när bilen är så ny så är det nog inte så många men där står mätarställningen i alla fall.
* Gå in på BMW och be om ett utdrag från garantidatabasen. Vid eventuella garantireparationer så finns mätarställningen nedskriven.

//Lövet
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har svårt att tro att den bil är skruvad. Seriösiteten hos Linus bil i övrigt verkar ju inget vidare, men priset är mycket attraktivt trots långa mil.
Ett bra köp för den som kör lite och skall behålla bilen i några då, då alla andra kan "köra ikapp" milen

BMW CS #5139
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Tack för era svar.
Nu verkar annonsen vara borta bara för det...
Typiskt...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Spelar väl ingen roll om just denna bilen inte är skruvad...Finns ingen anledning att sponsra en firma som systematiskt bedrar kunder med skruvade bilar.

___
//Ulf
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag håller med, hellre betalar jag 10-20 lappar extra än gynnar en sådan firma. Ingen bil är felfri, och då är det extra viktigt hur företaget hanterar garantiärenden.

Ägaren till Linus Bil är väl satt i konkurs pga skatteskulder på 2 mkr, liksom den gamla enskilda firman? Eller har de startat ett nytt bolag nu?

Mvh Johan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Nu är den ute igen: Länk

Även om Linus är skojare så skulle jag inte avstå att köpa av dom av principskäl så länge bilen är ok och priset är bra. De viktigaste för mig är en bra affär, inte av vem jag handlar

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bilen är sv-såld och med 1 ägare, ägs fortfarande av Praktikertjänst Aktiebolag.

Jag tror inte de är ngt skumt med den, är det så är det i alla fall väldigt enkelt att kolla upp

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.