|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Ja, nu har jag snart bytt det mesta som kan skapa oljud i bilen tycker jag... hehe. Det klonkande jag har är vid typ potthål och tvättbrädor (grusvägs bromsgropar/accgropar). Då slamrar det som bara den. För att komma till rätta med det har jag bytt kyklingbenet mellan krängnigshämmaren och fjäderbenet, har bytt gummibussningarna som håller i krängningshämmaren, stötdämparna, övre stötdämparlagringarna. Allt annat i framvagnen har jag kollat efter glapp utan att hitta något, men det betyder ju förstås inte att det kanske finns där...hehe. Sedan till det andra ljudet som kom för bara någon dag sedan. Låter precis som ett hjullager är dags att bytas tycker jag. Har nu bytt både fram och bak på höger sida. Anledningen till det är att när jag svänger till höger i någorlunda fart så slutar det att låta. Det blir dock inte värre i vänstersvängar. En teori jag har är kanske en motorkubbe på höger sida. Som ni kanske förstår står jag och trampar vad det gäller ideer. Och snart tappar jag humöret helt. Ska det vara så svårt att komma till rätta med alla missljud??? Kanske ska skriva vad det är för bil. 525d Touring -02, snart 23000 mil. Mvh // Mats | |
|
Jag har inte full koll på hur e39 framvagnen ser ut. Så någon kan väl rätta mig om jag har fel men det du har kvar är väl egentligen övre och undre länkarmar, styrleder och spindelleder som är det vanligaste. Jag har sett att en hel del har bytt de övre länkarmarna och på så vis tystat sina bilar. Jag är själv ganska säker på att det är mina övre länkarmar som klonkar på min e34. Det kan vara svårt att känna ett glapp så det kan jag finnas där ändå som du säger. Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.