|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har precis beställt en uppsättning 19" M3 E92 Replika-fälgar till kombin, se länk: Länk Jag står i valet mellan Michelin Pilot Sport PS2 eller Continental Sport Contact 2, dimension 235 fram och 265 bak. Någon som har erfarenhet från dessa två? Rekommendationer? MVH Tobias | |
|
PS2 all the way. Enda nackdelen är att de håller något kortare, annars är det bara fördelar. |
|
| Tänker man ekonomi, dvs mil per krona, så är Primacy eller liknande det bästa valet dock. | |
|
Har bara erfarenhet av Conti sportcontact 2 och vid jämförelse med andra däck jag haft (bl.a. Dunlop sp9000, good year f1) är de relativt komfortabla, tysta och bra vid vått väglag. Väggreppet i sidled och vid bromsning på såväl vått som torrt underlag är dock inte mycket att jubla över. ABS-bromsarna går in väldigt tidigt vid lite hårdare inbromsningar. T5 -05 |
|
|
Detta är väl knappast någon fråga... PS2! Jag har inte hittat något som är bättre... nånsin. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Tobias: Jag valde PS2 i våras och jag har aldrig varit mer nöjd med ett däck nånsin. Det lever upp till minst sagt väldigt höga förväntningar från min sida. Länk |
|
|
ps2 för prestandard, synd att dom låter dock som f@n letar just sånna fälgar i 18 för vintern, ser att dom oxå är out-of-stock i länken är det någon som vet vart man kan få tag på sånna annars? |
|
|
wendtan o tomas > vad får ni ungefär ut för mil ur PS2orna? och vilka bilar sitter de i så fall på? primacy på 330in i familjen närmar sig 5000mil med mycket mönster kvar än. |
|
|
Som övriga skriver: PS2 Har provat många olika däck men inget kommer i närheten av PS2. Ps2 är lättrullade, tysta (iaf på min 525iM Touring), samt slitstarka /Rickard |
|
|
HFR: Jag gissar att primacy håller något längre än ps2. Det bör vara den enda fördelen med det däcket kontra ps2. Länk |
|
|
HFR: Jag kan dock inte hitta Primacy i dimensionerna som jag önskar (235/35*19 och 265/30*19). Där är det bara PS2 som tillverkas. Sedan har jag märkt att det är en stor skillnad i livslängd beroende på vilken dimension man använder. |
|
|
Conti Sport Contact 2 skulle jag skippa och istället fundera på Sport Contact 3. Oavsett om du väljer detta däck eller PS2 lär du inte bli missnöjd, båda är bland de bästa däck du kan köpa. Hade möjlighet att välja mellan PS2 och Conti Sport Contact 3 när jag köpte min nuvarande bil förra sommaren. Valde Conti, mest pga att däcket var helt nyutvecklat och uppvisat bättre våtegenskaper än Michelin, dessutom var det då ca 1000kr billigare i inköp. Värdesätter vattenplaning högre än om däcket rullar 500mil längre, pga vår usla vägstandard och regninga klimat. Nu har Contidäcken rullat 1000mil och inte uppvisat något slitage, trots att det är en 250hk turbofemma som driver dem. Enda nackdelen är att jag upplever rullmotståndet som relativt högt för Contidäcken. PS2 har annars ett bra "track record" när det gäller rullmotstånd. Som sagt, oavsett vilket du väljer lär du inte bli missnöjd. |
|
|
Kristoffer_L, Håller med dig, Conti SC3 är ett bra val. Mycket fokus på Michelin PS2 på detta forum men Conti SC3 är inte fy skam dom heller. Kolla in "Tire Rack" test av sport däck: Länk |
|
|
Tobiax: Jag hoppas du beställde fälg+däck samtidigt från den där killen, dumt att pröjsa dubbla priset i sverige. :-) Har exakt de där fälgarna på min bil från samma leverantör. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Joakim: Får tyvärr krypa till korset och erkänna vilket fel jag gjorde - när jag råkade räkna Euro-kurs för dollarpriset. Fälgarna ville jag ha, och tänkte att de får välkosta men 1300 *9,6 för däcken kändes inte helt rätt - samma som i Sverige. Så tyvärr så jag helt enkelt köpa däcken i Sverige. Fälgarna ska ha lyft från Amsterdam den 28/6, så de är förhoppningsvis på Arlanda snart. |
|
|
Jag har rullat på SportContact 3 nu i nåt år och 2:orna innan dess. Först 18" på en Focus, sen i 17" på en S40, 18" på 325:an och nu senast i 18" på min MX-5a. Grymma däck. PS2 är inget dåligt däck, absolut inte. JAG tycker dock att Contidäcket ger aningen bättre styrrespons och väsentligt bättre våtegenskaper. Sen gillar Jag att man känner i god tid i ryggslutet innan det släpper. de är även ganska tysta. När det gäller att välja mellan dessa två däck så är det enbart personliga preferenser som avgör. Vad man gillar och vad man prioriterar. Prestandamässigt och kvalitetsmässigt så är de lika, bara med lite olika toppar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.