|
|
|
|---|---|
|
Ska fläktarna nästan överrösta motorn på tomgång? Tycker dom låter väldigt mycket. Hur ska tomgången bete sig när man t ex drar max på servon? När jag drar max åt ett håll så går tomgången ner 200-300rpm tills tomgångsmotorn kickar igång den igen efter ca 1 sekund. Ska det verkligen ta sån lång tid för att kompensera det? Helt ny på M52B28 så jag vet inte riktigt hur sakerna ska bete sig när dom är i bra skick. | |
loftahammar |
Har en 328-97 o mina fläktar låter ingenting, och om servon vet ja inte dara aldrig max åt nått håll, tror inte att det är speciellt bra att anstränga den i onödan... Mvh Robban Länk |
| Nej jag vet att det inte är bra men fick en chock första gången jag råkade göra det och motorn nästan fick motorstopp. | |
| Har den erfarenheten att fläkten har gått på två BMW:ar vid runt 25000 mil...och då har kommutatorn ( tror jag det heter), dvs en kopparring som sitter på lindningen, varit slut. Funkade bra efter byte, dock så slutade ena gnisslande fläktens liv med en kraftig rökutveckling i kupén...jag hotsade plaströk i två dagar efter det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.