AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
621

mycket fläktljud 328 e36

IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Ska fläktarna nästan överrösta motorn på tomgång? Tycker dom låter väldigt mycket.

Hur ska tomgången bete sig när man t ex drar max på servon? När jag drar max åt ett håll så går tomgången ner 200-300rpm tills tomgångsmotorn kickar igång den igen efter ca 1 sekund. Ska det verkligen ta sån lång tid för att kompensera det?

Helt ny på M52B28 så jag vet inte riktigt hur sakerna ska bete sig när dom är i bra skick.
loftahammar
Har en 328-97 o mina fläktar låter ingenting, och om servon vet ja inte dara aldrig max åt nått håll, tror inte att det är speciellt bra att anstränga den i onödan...

Mvh Robban

Länk
IM
132
IMFA
Ingen BMW :(
Nej jag vet att det inte är bra men fick en chock första gången jag råkade göra det och motorn nästan fick motorstopp.
ca
55
cab325
523i -96
325 cab -94
Har den erfarenheten att fläkten har gått på två BMW:ar vid runt 25000 mil...och då har kommutatorn ( tror jag det heter), dvs en kopparring som sitter på lindningen, varit slut. Funkade bra efter byte, dock så slutade ena gnisslande fläktens liv med en kraftig rökutveckling i kupén...jag hotsade plaströk i två dagar efter det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.