|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
skippa förbrukningen via färdatorn den stämmer sällan. Ni får räkna under en viss körsträcka vs hur mkt man tankar Sen att bara slå under en halvlång körsträcka som ex 20 mil blir lätt felvisande. Lätt att få i en liter mer vid nästa pump man står vid. sen ni som får era äldre m50 maskiner att dra under litern hur räknar ni? Mina 325 el 328 gick aldrig under 1,05 snarere runt 1,1-1,2. Och då har jag kanske slagit ett snitt under 20 tankningar) Visst kunde man få ner dom till 0,8 när man låg i jämn fart på motorvägen, men så fort man ens tittade på gaspedalen så gick förbrukningen upp. Att sitta och titta på färdatorn under körning visar bara den beräknade förbrukningen just då (inte den rätta) |
|
|
Inte många 316 uppgifter? Funderar på en snål vinter andrabil typ en -95 bensin. Måste väll ändå vara den bensinsnålaste Bmw för billig peng. Eller kan en 318 va lika soppasnål vs 316. |
|
| Jag tror 316 och 318 har samma motor. 316 är nog bra elektroniskt strypt. Iaf på E46 | |
| Jag tänkte mest på E36 med 316 (1.6 l) vs 318 (1.8 l) motorn. | |
|
Nuvarande 318 Touring -96 23k mil: Landsväg @90km/h: knappt 0,65l/mil Blandad: 0,70l/mil Stad: 0,90l/mil |
|
Ekin |
min E36 320 -93 drog i snitt 1l/milen. den gick inte inte heller mycket snålare med enbart landsvägskörning.. tror den varvade onödigt mycket (3200 rpm vid 100km/h) om ja minns rätt.. 325:an borde väl ha en annan utväxling och går på lägre varv.. jag ångrar att ja inte köpte 325 istället.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.