AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.117

E36 Cab, slapp styrning?

Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Var å tittade på en E36 325i cab förra veckan, vilken var i grymt bra skick, såklart drog den del av hjärnan som vill köpa allt den ser igång. Så igår körde jag en ny 318i sedan. Kom dock å tänka på styrningen i 325:an som inte var i närheten av lika rapp. Jag har ju ingen tidigare erfarenhet av cabben, men det känns som att styrningen borde varit lite rappare, speciellt med dom feta däcken som satt på den. Någon som har någon erfarenhet av den bilen, typ hur det ska kännas eller vad som kan va fel.

//Phille
Du kan ju inte jämföra en minst 10 år gammal bil med en helt ny!

///Micke
Min cabrio Länk
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
De e klart man inte kan göra det, men jag noterade ett rätt stor glapp redan när jag provkörde bilen, men tänkte inte mer på det då det var en cab, vilket väll bör innebära lite mindre rappt chassi (bilen i fråga har eftermarknadsfjädrar ska tilläggas). Det var först när jag körde 318 som jag kom att tänka på hur stor det var. Man kunde sitta och vicka på ratten fram och tillbaka rätt mycket utan att bilen reagerade, och när den sedan styrde in gick det inte så rappt som jag tycker en BMW bör. Jag är inte orolig för att det är något fel, funderade mer på om det är nått man kan lösa genom att byta bussningar eller liknande, eller om e36 cab känns så i allmänhet.
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Såg för övrigt bilderna på din bil, grymt snygg!!! Har du några tips till en e36 cab spekulant? Det finns ju en del bilar där ute, å det känns värt att leta efter en riktigt fin. :)
Vet inte vad jag ska säga, min svänger dit jag vrider ratten och det med omedelbar verkan. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
För övrigt ytterst intressant att en "yngling" på 20 år tycker min mer eller mindre originalbil är "grymt snygg".
DET glädjer mig!

///Micke
Min cabrio Länk
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Hehe, bara för att man e 20 bast måste man väll inte tycka att godislack och Airbussvingar på bagageluckan är det snyggaste som finns? ;)
Nej, men det är garanterat vanligare än du kan ana.

///Micke
Min cabrio Länk
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Men om man nu vill ha en fin e36 cab för under 90k, vad ska man leta efter? Det finns ju många 320, men dom flesta är grymt tråkiga och lite pulver under huven är ju kul.
Tror 328 är mest ekonomi om man ska se vad man får för den totala pengen kontra effekt.
Har inte kollat på ett par månader men förrut fanns det rätt många som verkade fina på blocket.

///Micke
Min cabrio Länk
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Här är bilen jag varit och provkört som jag nämnt tidigare. Grymt fin i lack, läder och puts över huvud taget, riktigt synd att den inte kändes riktigt bra att köra.
Länk

Ska försöka komma iväg och provköra det här exemplaret nu å se om det är någon skillnad.
Länk
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Nu vart det fel, länkarna har hamnat tvärt om, ingen edit-funktion på det här forumet?
Ph
42
Phill
E92 325d Coupé -10
Var precis och provkörde denna 328i: Länk
Motorn tröck på ordentligt, men gick inte helt bra. Det allmänna skicket på bilen var inte heller det särskilt bra, absolut inte värd dom 89.900 som dom begär.
Styrningen kändes som i den röda 325:an, men nu kunde jag köra på lite större vägar och i högre hastighet, och känslan var helt okej då.
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
När jag köpte min hade jag som krav att den skulle ha överrullningsskydd, inbillar mig att det inte blir så trevligt annars.

I övrigt tycker jag nog att min också är lite "slapp" i styrningen, någon om vet om det går att justera?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.