|
|
|
|---|---|
|
Jaha,då var det dags då...Inatt gjorde dom inbrott i bilen :( Slagit sönder rutan och snott stereon...ljuspunkten i det hela är att dom inte rört någonting annat. Det lustiga är att dom även brutit sönder låset,tror ni dom först försökt komma in där igenom men inte lyckats och då slagit in rutan? Det som jag är lite orolig över är att dom nu fått nys om att bilen står där och kommer komma tillbaka igen om ett tag...hur ofta är det att det brukar vara så? konstig fråga kanske :) Visst ersätts det,men det är inge kul att punga ut 2000:- i självrisk heller... | |
|
Man kan ju alltid spekulera lite. Stöld av stereo, misslyckats med uppbrytning av lås, krossad ruta, allt annat orört. Det luktar lite pundar-stöld över det hela. Känns väldigt amatörmässigt. Hade det varit "proffs i branschen" hade dom förmodligen tagit sig in utan att du sett något spår av det, och då även tagit mer än stereon. Jag personligen tror inte att han/hon återkommer, men man vet ju aldrig :-( Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Det är med största sannolikhet nån pundare som gjort det. Men ett sätt att undvika att det upprepas är väl att ta bort stereofronten om du inte gjort det? Ingen snor ju en stereo utan front.. | |
|
Alltid lika tirst att höra att folk inte kan skilja på mitt och ditt! |
|
|
Jo visst känns det amtörmässigt...men och andra sidan står bilen på en parkering med ganska mycket bilar och vad jag vet va det ingen annan bil som blev drabbad,och därför känns det lite mer än impuls-stöld även om det verkar så när dom bröt sig in. Fronten hade jag självklart tagit bort,dock lagt den i handsfacket...fast även om jag haft fronten hemma så hade ju inbrottet skett. |
|
|
Skulle vara intressant o veta var de skedde! Hade även jag inbrott av nån halvpundarstyle inatt! Rev runt lite o snodde inte mer än de som låg i askkoppen! Drygt 3kr. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Trist att de är fler som blivit drabbade... För mig hände det i södertälje. Såg att du också befinner dig i sthlm-län,i närheten kanske? |
|
|
Såhär såg det ut när jag kom ut 6.30 på morgonen,jättekul... Länk |
|
| Grymt trist när andra ska på och pilla på ens grejor. Råkade själv ut för samma sak under gymnasietiden. Bilen stod på skolans parkering mitt på dagen när de slog rutan och snodde stereon. Man blir så irriterad!! | |
|
Usch ja... Är inte mest irriterd för att det hände,utan för allt trassel som blir efteråt,ska polisanmälas,skadeanmälan,ringa runt till verkstäder som inte har några tider och man blir utan bilen en längre tid som måste stå inne i garaget 24h/dygn + självrisken då som känns helt meningslös. Jaja,har verkstadstid nu iaf...när den är klar bli det lite skönhetsfix för att sedan gå till försäljning så fort som möjligt,tyvärr.... |
|
|
Vet verkligen hur ni känner er, man blir så jäkla förbannad när man kommer ut till bilen (som dessutom stod på gatan PRECIS nedanför vårt sovrumsfönster och vi hade det öppet) och rutan är smälld. Det som ändå kändes lite roligare var att stereon tjuven tog kunde bara spela orginal-skivor, bytte man låt hoppade den fram 2,3 låtar eller bakåt, lite olika från gång till gång och slutstegskablarna var brända. Vi hade inte blivit av med stereon vid 4 olika bilförsäljningar, de prutade hellre på priset än tog stereon, så äntligen blev vi av med skräpet =) Och som plus så tog de inte 6X9orna därbak eller slutsteg framme vid pasaggerarens fötter. Så stackaren som var så modig och stal en stereo fick i alla fall inget som var värt ett öre. Dessutom hade vi en sidoruta i garaget från en skrotad bil så det kostade oss inte ett öre och ny stereo ville vi ju ändå ha. Kanske att jag har roat någon som känner sig lite nere pga av stälder. |
|
|
Mr_Fatise vart hände ditt inbrott? Själv drabbades jag i fredags, jag å tjejen hade tjafsat och jag flög ut igenom dörren för att lämna lite grejer till min far för att få annat att göra. Och det fick jag. På min andra bil mazda 323. Passagerardörren har dom försökt bryta upp men misslyckats så låset går ej att använda. Då bröt dom upp förardörren, handskfacket var öppet laddkabeln till mobilen låg kvar och instruktionsboken med servicebok och kvitton låg slängda på golvet. Stereon satt ej i och det kunde man se i skenet av gatlampan, så dom har tydligen gått in för att kolla. Facket vi växelspaken innehöll ett block och parkeringskvitton. Mina svarta blåkläder låg orörda och min arbetströja låg kvar samt mina ruttna adidas med hål i inget jag skulle ta i direkt under detta låg en stadiumpåse med en väska i som jag köpt med prislappen kvar den tog dom den påsen syntes inte förrän dom rotade runt. Bakluckan hade dom kunnat bryta upp och titta i eller öppna från kupen men det gjorde dom inte. Jag har länge befarat att detta skall hända på hörnet där jag parkerade och har tänkt lämna bilen olåst så dom kan gå in och titta, men nu har det hänt. Det enda som att låsa bilen har givigt mig är 2 brutna lås hade dom velat ta bilen så hade dom brutigt på tändningslåset. Det känns som jag lika gärna kunnat lämna bilen olåst så att dom hade kunnat g in och titta, då bilen ej var värd mer än ca 6500. Så nu kan jag bara låsa bilen genom att trycka ner låspinnarna och stänga dörren måste då gå in via backluckan. Varför!!!! Vet man inte vad man är ute efter om man bryter sig in i en bil? |
|
|
Haas : låt mig kontra med kl 05:00 Länk Skojigt värre. 4 st dörrlister (specifikt bakdörrens och lilla biten mellan framdörren och hjulhuset på både sidorna?), växelspak och business stereo blev jag av med, och en jäkla massa tid. |
|
|
vart hände detta? |
|
| Detta hände i Malmö, för ca 2 veckor sen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.