AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

Soppa...

Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Köpte en 325 -92 E36 för 2 veckor sedan och börja känna av att den drar fruktansvärt med sopp runt 1,2 när jag kör lungt.
Fick grymt höga avgas värden på besiktningnen så kan det var någon inställning att den få för mycket soppa eller liknande?
Har hör att köra igenom besiktningen på delvis K-sprit så får man lägre värde på avgasvärdena, någon som testat?

//Nybliven och MYCKET nöjd BMW ägare!
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Tycker du ska kolla om temp. givaren är hel!.. Är den trasig tror styrsystemet att motorn är kall!..
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Tjenare!!

Kolla om lambdasonden är trasig.
Mvh
Marcus
F.Nilsson
Jag skulle också kolla om lambdasonden är trasig.Som du beskrivar höga avgasvärden och drar mer bränsle brukar var ett tecken på det.Att köra så längra tid är inte bra för katalysatorna,så jag tycker att du ska lämna in bilen på en felsökning alt. chansa att byta lambdasonen.Att dom går sönder kan bero på mycket kortkörningar motorn hinner ej få arbetstemp.Att hälla ned k-sprit skulle aldrig jag göra i min bil bara för att försöka få ned avgasvärden.Nu behöver det ju inte vara lambdasonden utan kan ju mycket väl vara andra saker.Om bilen inte är ny servad så kan det ju vara ett tips också,igensatt luftfilter,gammla tändstift,gammalolja? Sånt kan också inverka på höga avgasvärden+högre bränsleförbrukning
rsarits
Tempgivaren till insprutningen är ett vanligt fel, dock brukar förbrukningen bli ännu högre i det fallet

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.