AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.073

Check engine - disco

Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Beställde en nya lampa till platsen bakom 4000varv/minut på varvräknaren. När jag äntligen hämtade ut den och skulle byta, ser jag att jag beställt fel lampa. Den jag beställt passade istället i Check Engine - hålet, så jag tryckte i den där.

Shit vad den blinkar!!! Känns lite läskigt att det är disco från den lampan, framförallt vid jämnt gaspådrag mellan 1000 och 2500 varv. Inget blink vid tomgång och inget blink vid fullt gaspådrag dock.

Såg att samma lampa passade på lampan bakom temp-mätaren, så jag satte i den där istället.

Ska dock beställa en till, eftersom det går att läsa felkoder genom att trycka ner gaspedalen 5ggr när tändningen är i läge 2.

/Hannes - kommer du på träffen i Helsingborg i helgen? Fredag till söndag. Kolla i tråden under BMW träffar och sammankomster. Schemat är uppdaterat.
US
547
US
850 iA -92
Trycker du ner gasen fullt då eller?
Kan ju vara bra att veta om jag ska provköra någon.
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Jupp, gasen ska tryckas i botten.

Om jag förstår det rätt, är det väldigt få bilar som har check engine-lampan i kopplad. Och är inte helt säker på att en säljare låter dig plocka ur huvudinstrumentet...

Om du gör det, se till att lägga något mellan ratten och plastglaset (? hittade inget bättre ord) framför instrumenten. Jag lyckades repa mitt glas en del.

/Hannes
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.