AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.373

Har ni blivit överraskade av era "ex" nyligen? :-)

Som frågan lyder, vore kul att höra om det mest osannolika ställe ni plötsligt träffat på ert "ex", och då menar jag givetvis fd BMW :-)

Själv stötte jag på min gamla samoablå (silverblå) 318 E36 -1994 (DAX178) i Sälen v10 i år ca 80 mil hemifrån. Inte blev jag mindre häpen då den stod parkerad bredvid min nuvarande V70N T-5. Det var nästan 6 år sedan jag sålde den till en tjej i Malmö.
Ett par mindre parkeringsblesyrer och några rostlagningar som den inte hade vid försäljningen men det var ändå kul att den åldrats relativt värdigt och rullar fortfarande.

Har ni andra någon motsvarande erfarenhet?
såg min gamal vw passat 03:a jag sålde för ca 3 år sedan....såg den för ca 3 månader sedan...fortfarande i samma skick,samma fälgar mm.mm som jag kostade på den då...tyvärr hann killen köra ivag (vid en mack),hade varit roligt att växla några ord med han...kollade dock sedan upp den & det va inte killen jag sålde bilen till...men ändå...mvh
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Lite omvänt, men för länge sedan hade jag en Audi 100. När jag stod vid ett rödljus så ser jag i backspegeln att en nyare modell av Audi 100 dyker upp. Ut kastar sig en gubbe och knackar på min ruta. - Hej, hur går bilen? Jag hade den innan dig, kul att den ser ut att må bra, blablabla.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mina fd BMW har jag inte sett till,däremot min första bil en Opel Manta 1,9S-74..

Gick fram och pratade en smula med tjejen som satt i passagerarsätet..
Hon verkade nästan lite chockad av kontakten :)
Hon trodde väl att jag var någon "skum typ" eller nå´t.

Ändå kul att se den efter så många år..säkert tiotalet år efter jag sålde den.
Lite risigare men ändå välhållen såg det ut som..

Mvh Janne.
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Har god koll på mitt ex då en bekant köpte den av mig. Den kan vara en ganska bedrövlig syn jämfört med när jag ägde den, sist jag åkte med luktade den mat som legat för länge i något varmt och fuktigt.
Såg min första fabriksnya BMW 316 -92 på E18 genom stan för ett par månader sen då blev jag lite paff eftersom den ska bo i Stockholm.
4 av mina gamla BMW rullar här i stan varav en har blivit antastad med Biltema fälgar, det gjorde ont...

Hittade min första BMW på bilskroten för ett antal år sen, då blev det nästan lite fuktigt i ögat!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Såg min gamla pärla (320i - e46) flertalet ggr efter jag sålt den, den såg ut att må mkt bra - det var en kille på gärdet som hade den som tredje ägare. Men nu förra året var den till salu i skövde och hade ca 13 ägare - och var inte alls i det skicket som när jag såg den sist (kanske 4 år sedan)

/Andreas, Audi S6 Avant 2007
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Min första bmw 325Ci -93 krachade ägaren efter mig rätt så snart efter att han köpt den.. den gick till skroten.

Förra 328Ci -00 köpte en annan kompis av mig och den är lika fin idag får jag medge :)

// M.V.H. Daniel
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
En omvänd grej har hänt mig. Olin här på forumet berättade för mig att en polare till honom brukade berätta om en 635:a som Brunskogs åkeri i Lagan ägde "när det begav sig". Det är min pärla! :-)

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
mvh Fredrik
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
Jag hade en riktigt fin 320 e30 för ett par år sen som jag egentligen inte ville sälja för den var så fin men begäret efter en 535 tog överhand så den såldes och en vecka senare blev jag uppringd av förenade bil som berättade att den inte var lönt att reparera(jag stod visst som ägare i deras papper fortfarande) det kändes lite tråkigt då där inte kommer fler fina e30 bara färre och färre.

jag hade ett kort tag en mercedes som jag köpte billigt av en vän några månader efter jag sålt den kom jag körande på en väg och såg att det hänt något lite längre bort när jag kom fram såg jag min gamla merca parkerad i en lyktstolpe.

mvh kim
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Inte en BMW, men jag ägde en (hm) Volvo 244 -76, som jag efter 5 år såg parkerad framför ett hus, som jag köpte straxt därefter. Det var inte husägaren, som ägde min gamla traktor, utan en besökande.

Jag har även råkat på en G20 Van -89 och en Astro -90 ett tag efter försäljning.

Inte i något av fallen blev jag rörd till tårar!

Göran

FWD - Nej tack!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag hade en moreagrönmetallic 328i -95 som jag sålde för åtta år sedan. I våras såg jag den parkerad ungefär 50 mieter från den plats där jag ställt min bil. Sedan såg jag att den annonserades ut här på powerbörsen.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Familjens senaste bilar valde lite olika sätt att undkomma oss på:

525:an drog iväg med sin nya ägare till kiruna. Då jag bor i Halmstad tycker jag det var en rätt bra resa att göra i en så gammal bil. Dock klarade den det galant och sen dess har den rullat 3k mil till, totalt 33k. Var till salu på powerbörsen för ett tag sen.

Men familjens Alfa valde att bo kvar i stan och såldes till pappas kollega, vilket gör att den fortfarande kan ses från kontoret.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Idag när jagskulle ner till macken så fick jag plötsligt se en riktigt snygg e38 komma glidande. Snygg som f-n tänkte jag. När den åkte genom rondellen framför mig. När den passerade såg jag regskylten. Det är ju "min" bil!!!

Sålde den för ca 2-3 månader sedan. Trodde inte jag skulle återse den så snart, nästan hemma hos mig också. Trots allt så gick den ju till Uppsala när jag sålde den.

Nya fälgar satt på den, riktigt riktigt snyggt. Blev nästan lite ledsen... :)
er
79
eric.and
525iA Touring -02
När jag köpte min nuvarande bil så bytte jag in min gamla mitsubichi i norrköping och tänkte, Det är sista gången jag ser denna. Några veckor efter berättar kompisar att de har sett min bil i stan. Mycket riktigt så var det en Nyköpingskille som köpte tillbaka den till Nyköping. Lustigt det där =)
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Ägde en VW Variant en gång i tiden på 90-talet. Ungarna döpte bilen till pop-bilen pga. motorljudet med ormbo. Motorn rasade och jag sålde bilen billigt. Ef. ettpar år såg jag bilen på OK macken Globen i Stockholm. Gick fram till killen och han berettade att bilen skulle bli en påkostad ljudbygge med allt vad det innebär. Han frågade mig om jag hade ett smeknamn till bilen. Pop-bilen, svarade jag. Passande.
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
En historia som liknar på vad "Clubsport" upplevde:

Detta var väl 1978 tror jag. Jag skulle ha några delar till min gamla Volvo och besökte skroten i Påskallavik (?). Som jag står där och skruvar far blicken runt på några vrak på ett par meters avstånd. Omedvetet registrerade jag några kabelhärvor i motorrummet på en brunbeige SAAB V4 (67-modell)...Det tog nog 10 sekunder för jag hade skruvat färdigt, då jag plötslig fattade vad jag glodde på :-)

Saken var den att jag några år tidigare hade lagt om hela elsystemet i motorrummet och det blev ganska mycket överdimensionerat. så detta var lätt att känna igen. Men det värsta var ju ändå - någon hade varit så j...a oförsiktig så dom hade krockat med MIN bil! Det var dåligt gjort!
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Har inte stött på någon av mina ex än. Men skulle jag stötta på min allra första bil, en Volvo 360 GLS -86, så skulle jag inte tveka att köpa tillbaka den direkt.

Bara för att den var skön att sladda med på vintern och att den ju var min första...
Jesper von Wowern
Tvärtom-historia.
I mitten av 90-talet körde jag min 2000A touring 72:a och blev plötsligt förföljd. När jag svängde in på en hamburger-drive-in så gled förföljaren upp bredvid mig och vevade ner rutan. Han hade köpt bilen 1974 (som förste brukare, den förste ägaren var en direktör född på 1800-talet som aldrig hämtade ut den!) och kört långturer i Europa med den under flera år. Trots att den hade ruskat till sig en del så var han väldigt glad över att den fortfarande levde.

/Jesper von Wowern
Kanske inte någon större överraskning men jag såg att min fd 328 E36 för några veckor sedan var ute till försäljning på PowerBörsen. Annonsen är borta nu så den har väl hittat till ett nytt hem. Verkar ha klarat sig ifrån några större plastikoperationer och det var kul att se att den lever. E36 i originalutförande blir inte direkt vanligare med åren.

Återstår bara då för 320iT att dyka upp för full-pott, den lär rulla i Kristianstad trakten :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.