|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag håller på att byta tändkablar på min 850 och skulle behöva hjälp. Jag får inte loss "PULSE GENERATOR" kabeln. Nr 7 på länken. Finns det några bra tips för detta? MVH E Länk | |
|
Det sitter en stålbygel som säkerhet, men det har du väl redan sett.. På vänster sida (där kabeln är den övre av de två) så drar du den uppåt och lossar den helt. På höger sida (där det är den nedre kabeln) så sitter byglen på undersidan och ska tryckas uppåt lite på undersidan för att man ska kunna lossa kabeln. Det tog mig ett tag att komma på detta... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| finns det något bra sätt att komma åt dem? De sitter ju så !"¤#%& dumt till | |
|
På min 750 är det "gott om plats", men den skalan är ju relativ när det gäller v12:or ;-) Jag tryckte bara in nedre bygeln med pekfingret, har jag för mig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lyfter denna tråd lite Tittar på wuffer.net:s tändkablar, vad betyder Marten beads (mård pärlor)? Är 7mm kablarna bra eller ska man ta tjockare? inte för priset men det är ju smidigt att kunna använda de befintliga kabelskenorna. /Mattias |
|
|
Hej Blom! Marten beads är små ringar som sitter på kablarna från rännan fram till hatten, vet ej funktionen men kan vara ett skydd för kabeln detta sitter på orginalkablarna. /Per |
|
|
Många tror att de svarta ringarna är värmeskydd för att förhindra värmerelaterad åldring av kablarna. Har också hört rykten att de ska vara skydd för gnagare.... /AGW |
|
|
OK då är jag med. Det kanske är bra att ha för det blir ju väldigt varmt under huven på dessa bilar. Gnagare hoppas jag verkligen att jag slipper ändå! :) Tackar /Mattias |
|
| 7mm magnacorkablar beställda | |
| Igår kom kablarna! | |
|
M-Blom Var köpte du kablarna? inte gratis antar jag |
|
|
Hej Köpte dem på www.wuffer.net. Per "kspehe" tipsade mig. Jag tror inte du kan köpa nya kablar billigare i Sverige, det tog bara ett par veckor från det att jag tog kontekt med dem på wuffer så låg de på min låda. /Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.