|
|
|
|---|---|
|
hej min bmw 535i 89 är det något fel på. det som händer är när man startar den så skriker det till vid insuget och den går jävligt dåligt bluddrar och ibland kan man inte gasa alls för då dör den direkt och ibland kan man få upp den i varv men den bluddrar. men håller man på lite så ibland kan de komma och då går motorn rent men de är bara en stund sen börjar den att bluddra och leva sitt eget liv.någon som kan komma med några bra förslag. | |
| min hade liknande symptom, då var det fukt i fördelarlocket, men det kan finnas fler fel, bränsle o tändning. | |
|
Börja med och åka i macken o köp en burk med elekronikrengöring och gå över alla kontakter på motorn. Jag skulle tro att det är dålig kontakt i sladden till lmm. Beemer 4 Life! |
|
|
Byt fördelarlock och rotor..min gamla gick precis så! Mvh |
|
| kolla även hur klaffen i lmm löper!! | |
| Gummit mellan insug å lmm | |
|
Ska man kunna snurra runt på generatorn och fläkten med handen, när alla rämmar är på? |
|
| nej!!!! byt/spänn remmarna! kolla hur generatorn laddar sen! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Låter som någon/några redan påpekat,att lmm inte är kontaktbar,alternativt att klaffen sitter fast. Kan ju även vara rotor och fördelare som spökar. Mvh Patrik |
|
Har nog hittat felet! Kilen på vevaxeln som håller fast kuggkransen var av.. Tack för era tips ändå.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.