|
|
|
|---|---|
|
Har precis skaffat en 540 e34, har varit inbrottsförsök på båda framdörrarna och låsen är skrot. Har rep. sats för båda dörrarna men kan inte bli klok på hur jag ska fixa det? Finns det någon guide med bilder eller nåt? Någon som har en uppfattning om vad det kan kosta att lämna in på verkstad och få det gjort? | |
|
Vad är det du inte förstår? Hur du får loss dörrsidan eller hur du får dit låset? Dörrsidan sitter med några skruvar, en inför handtaget (på insidan) en inför styrningen till elspeglarna (bara o peta loss med en mejsel) sen sitter den i clips som du lossar genom o ta en stor flat mejsel och bända lite försiktigt med så jossnar den, plastpluppet på låspinnen ska bort sen är det bara o rycka dörrsidan uppot samtidigt som du håller ut den.sen är det väl bara o plocka ur hela låset innifrån? Beemer 4 Life! |
|
|
Ja låset är ju redan ur, det försvann vid inbrottet, det knepiga ligger väl i att få ihop det nya med alla ryttare och fjädrar... I nuläget känns det som jag kommer lämna in det, behöver göra en check på elektroniken också så det kanske är lika bra. |
|
|
Länk På ovanstående länk kan du se hur man sätter dit låscylindern och hur man provar med nyckelryttarna så det blir rätt. Jag använde mig av ovanståene länk när jag bytte mitt högra dörrlås förra sommaren efter en stöldskada. är iunte så himla svårt, bara väldigt trån gt inne i dörren. Nedanstående länk visar hur man plockar av hela handtaget från dörren för att komma åt och fixa låscylindern. Länk Lycka till, Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.