|
|
|
|---|---|
| alpina b3 3.0 coupé bytes mot m5 3.8 - 92. lika miltal. dvs 21000 mil. ingen rost, fint skick på både. importer. dock lite finare lack på m5an möjligtvis, mindre stenskott m.m eftersom m5an är omlackad. å andra sidan har alpinan originallack i stort sett över allt förutom huvven o fronten. både bilarna helt i originalskick. inga defekter på någon bil. inga pengar i mellan. hur resonerar ni. är det ett bra byte? kul att höra lite resonemang =) | |
|
Jag gjorde ett liknande byte. Hade en Alpina B6 2,8 limo -93 ssom jag bytte mot en E34 M5 -90. Med facit i hand hade jag inte gjort det bytet igen... Alpinan är så mcket roligaree och köra, och mycket rappare. :) |
|
|
tänker man så här så är ju egentligen m5an en riktig dussinbil mot en b3a. alpinan är riktigt ovanligt o kommer ofta fram gubbar o undrar vad de är för modell. fast det känns ju inte som de som finns ute går för så hög peng nu heller. och m5or finns ju nere bland 50 000 men oxå uppemot 120000. så ekonomisk vet jag inte. nu har den inget onödigt lullull fast inget som jag betalar för heller. de nödvändiga helskinn, ac, m.m o standardsakerna som stora datorn o elhissar. kul iofs att de sitter m vingen bak. originalfälgar från 92, edc finns kvar o funkar bra. allt original förutom vita blinkers (lätt återställt) tråkiga är crome runt rutorna o färgen lagunagrön kanske inte roligaste färgen. alpinan har ju typ all utrustning. men de viktiga är ju att m5an verkar ha lite bättre skick. jag har lite dörruppslag, stenskott fram. bromsarna på sin sista vers och rätt dåliga däck. minus med automat fast bästa med alpina är ju entusiastförsäkring. riktigt kluven men har har mer kärlek för e34 och e36 känns lite för mycke spagge racer för en övermogen 21 åring. o en uppskrämd m50 är inget emot en stor sexa på 3.8 liter. tror ni en fin m5a kommer stå sig eller kanske gå upp i pris framöver? |
|
|
Vilken M5 3,8 -92 handlar det om? //Schnitzer |
|
|
denna : Länk säger ju inte så mycket. jag tycker iofs den har rätt stuk. hade väl gärna haft shadowline dock. och det är m5 originalfälgarna som ingår. |
|
| förresten hade alla m5 3.8 kontrastlackad nertill? eller fanns det dom som hade samma färg runt om bilen (som denna)? annars måste det ju återställas. | |
| det fick bli ett byte tillslut! känner mig riktigt nöjd faktiskt. fy vad bra dom går alltså 3.8orna! man blir mörkrädd! bara en liten skinnvård så är det toppskick på allt oxå =) | |
|
Grattis! Du har köpt en bil med ruskigt ovanlig färgkombination (endast 6st tillverkade). Hoppas den får bli helt original så den kommer till sin rätt. Bilen är fin, jag hade mycket kontakt med föregående ägaren. E34 M5 register Sverige |
|
| jaa. han nämde att det var en ovanlig kombination, väldigt snygg med börjar jag tycka. tyvärr är det som jag brukar kalla det billjudsbögar som varit igång lite. slutstegskablar är väl iofs inte hela världen att ha i bilen går ju ta bort med. men har 3 skruvhål i i växelknoppsbrädan av något gammalt montage. dock ej i skinnet som tur är. vad kan en sån kosta ny? även kablarna till den belysta knoppen har gått av precis vid knoppen så blir svårt att skarva dom. en ny knopp kostar skjortan eller? | |
| nu är ny m5 knopp beställd samt brädan runt knoppen. 800 kr för knoppen o drygt 500 för brädan, inte alls så farligt =) nu börjar de likna nåt, bara byta framblinkerserna mot icke klarglas och så beställa nerlack i originalkulör till vintern o samtidgt slå ut de 2 dörruppslagen på bakskärmen sen kan man visa upp bilen! | |
|
Bilder? Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.