|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har köpt ett par LED bakljus som suttit på en BMW M3 -03a. Efter köpet så har jag läst att man måste även byta ljusmodulen för att kunna använda dem. Problemet är nu att jag inte vet vilken ljusmodul jag skall köpa för att det skall fungera. Vill köpa modulen från tyskland där den är mycket biligare än hos BMW här. Min bil är en BMW 320 Ci -01 Xenon och dimljus bak och fram, regnsensor men inget adaptivt ljus. I listan så ser det ut som om jag skall ha artikel 61319133021 men jag är inte säker, ser ut som 61316965384 skulle passa också? Det är ljusmodul nr 5 som liknar den jag har nu. Se på länken. Länk Vore mycket tacksam för hjälp. MVH Hank | |
| Tror du inte BMW verkstaden kan svara på detta? | |
|
Nu vet jag inte hur tekniskt lagd du är, men du kan lösa det utan att byta ljusmodulen. Kika på en guide jag gjort här: Länk Länk |
|
|
Tack Wendtan för din lösning. För min del hade din lösning varit OK, men sedan när man skall sälja bilen är det nog bättre att ha orginal lösningen. Saken är den att BMW verkstäderna svarar lite olika, en hel del vill inte göra jobbet och några säger olika siffror på artikel nr. Jag vill köpa min omkopplare på Scmiedmann och sedan låta BMW koppla in den. Men för att kunna köpa den måste jag veta rätt artikel nr. Så som jag ser det så borde det bara vara 2st utav dem som är i listan som passar, frågan är bara om vilken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.