|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en 328 och har upptäckt en del efter köp som jag undrar över: -tändningslåset snurrar ibland bara runt utan att man får i de olika lägena, läste på 7-serie forumet att det var en sak man skulle byta så fort som möjligt. Vad innebär det att byta detta och vad kostar det? -Pedalerna är otroligt sega, något som förtar hela "bmw-känslan". Hur smörjer man dessa? - Regskylten sitter inte fast ordentligt, skruvade loss den och upptäckte att fästerna var rostiga och därför "bet" inte skruvarna ordentligt. Någon som haft samma problem och en bra lösning? Tacksam för svar! //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour | |
| Pedalerna undrar jag också hur man smörjer upp pedalerna. Eller gaspedalen är det som skulle behöva sej en smörjning .. | |
|
Ang pedalerna så ska dom vara ganska hårda,betydligt hårdare än tex någon vanlig volvo etc..Hade en ford som jag sålde ganska nyligen,där va det en enorm skullnad,så lätt gaspedel! tycker det är skönt att den är lite hård. Så jag tycker tvärtom,att känslan försvinner om pdedalen är för lös. Nu är ju bmw-pedalerna typ golvmonterade om man jämför mot många andra bilar som har hängade ovanifrån,och det gör nog lite sitt också. Men nu vet jag ju i försej hur hård din är..men det ska ju inte vara att man måste trycka hårt. Det här med nyckeln händer för mig också i bland,men det är bara när bilen stått öppen/olarmad ett tag,och därför ha intalat mig själv att det är någonting med säkerheten..?! men kan ha fel.... |
|
| Att tändningslåset slirar beror på att det och eller nyckeln är det. Testa med någon av dina andra nycklar och se om problemet kvarstår. | |
|
Problemet med skylten hade jag oxå. En kompis till mig hade någon sorts nit med gängor på insidan som vi satte i det befintliga hålet. Vet ej vad den kallades, men tror han hade köpt en sats med olika storlekar på biltema. Säkert nån annan här som kan namn eller artikelnumer. I vilket fall som helst funkade det mycket bra. MVH Stenis |
|
|
Tack för svaren! @Haas: Älskar Bmw.s pedalkänsla, men det är just vad denna bilen saknar. Pedalerna är sega och har ingen som helst känsla, samtidigt som de är hårda. Och i vissa lägen fastnar gasen, därav att jag tror de behöver smörjas. @**Bure: Vad menar du med "det"? Att de är slitna eller? tyvärr så har jag haft problemet med båda nyklarna. @sten-göran: Skall kolla på biltema //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Har du problem med båda nycklana och de ser slitna ut. Byt tändnings lås. Har haft samma problem nyligen och min BMW mek sa att jag kunde ta en av de andra nycklarna så länge eller bara köpa en ny nyckel först. om nyckeln inte är sliten så slirar inte låset lika lätt. |
|
|
Hej, byt tändningslås. Ett slitet lås kan gå sönder om du sätter i en helt ny nyckel. Det gjorde det på min 730. Även en E36 touring jag hade gick låset sönder på, så att nyckeln gick att ta ur, men bilen gick inte att stänga av... Spännande. Jag fick byta tändningslås på båda. Gr8ride |
|
loftahammar |
Länk det kanske är nått, mitt lås började som du beskriver det, men fick byta ut låset... Mvh Robban Länk |
|
Ok, skall kolla upp detta, tack för svaren! föresten, någon som har nått tips om hur man smörjer gaswire? eller det är elektroniskt på 328? Tror det kan hjälpa mot att den hakar sig. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Mitt tändningslås går också runt ibland. Beror tydligen på att någon knäckt rattlåset en gång i tiden .... | |
|
DW75: så ditt rattlås låser inte eller? Måste testa om mitt gör det eller om det är knäckt. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Byt tändningslåset med en gång. Förr eller senare så kommer du att stå där med ett totalhavererat tändningslås och då ska det tydligen var svårare att byta det också. Det är ingen kostsam operation att göra heller. | |
|
GE: will do. Dessutom visade det sig att fästena till regskylten inte alls var rostiga, utan skylten var bara ditskruvad med felaktiga skruvar! Dessa har däremot knäckt de små plastbitarna man gängar i, så jag får väl köpa nya på måndag. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Jodå det låser som det ska, enda som händer är att någon enstaka gång då och då går nyckeln runt när man ska låsa upp rattlåset, får vicka lite på ratten så löser det sig. | |
|
DW75: ok, då har vi samma problem. Skall kolla upp bytet i veckan. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.