|
|
|
|---|---|
|
Jag får ett gnisslande / knarrande ljud när jag vrider på ratten . Det spelar ingen roll om den står stilla eller om jag åker med den , det blir ändå samma ljud . Någon som vet vad det kan vara och vad det kostar . Det är en 525i -89 . | |
bluum |
Kolla nedan, mitt inlägg.. |
frazze |
Fredde: Om du har bilen igång...så borde det tyda på att felet troligen finns i servostyrningen...pumplagret håller ev, på att skära.... frazze |
| Jag har samma problem på min e28. På min är det hämmarstagen som är lite risiga och därför knarrar. | |
|
Sanoj! Är det ett lättåtgärdat och billigt problem eller? Har nämligen också samma symtom med min E28. ///Tomas 528i -86 |
|
|
Det är ofta kränghämmarstagen som knarrar när dom börjar ta slut, Sedan så klapprar dom rejält vid minsta ojämnhet när dom väl har blivit glappa, Jag hade en 525 förut som jag böt krängstag på och dom var billiga drygt 200:- styck original, att jamföra med opel omega där kostar dom ca 7-800:-st.Håll i runt krängstaget och be någon vrida på ratten då känner du vibrationerna i handen, enkla att byta själv ,, mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.