AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
809

Slang från kylare till motor - söndersmält, låter konstigt.

Pe
2
Permin
318I Sedan -01
Hejsan!

Jag har ett problem.

Idag när jag körde från jobb så tyckte jag att bilen lät lite konstig när jag tryckte på gasen i en högre växel, men det försvann snabbt och jag kunde inte ens lokalisera var det kom ifrån. I vilket fall, när jag kom hem så tittade jag runt lite under huven (jag kan ingenting alls om bilmotorer) men jag såg att där var en sorts slang från kylaren som ledde in till motorn, just denna slang var söndersmält .

Bild 1: Länk
Bild 2: Länk
Bild 3: Länk

Någon som kan säga mig hur allvarligt detta är? Vågar jag köra till verkstaden eller ska jag bärga? Behövs bättre bilder?

Kan även säga det att lampan för dåliga avgasvärden lyser innan man startar bilen, men det kanske inte har med saken att göra..

Tacksam för alla svar.

Mvh

Permin
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är en tryckslang från en luftpump till grenröret som ingår i avgasreningen som smält. Pos.7: Länk
Varningslampan för avgassvärden lyser helt i sin ordning. TROR inte det är allvarligt att köra den, men fråga en verkstad. Fråga om det är vanligt att den smälter, eller om det är ett följdfel av något annat problem, t.ex att luftpumpen inte går.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.