|
|
|
|---|---|
| Nya femman var på bild maskerad i DN idag. Det stod att den kommer nästa år. Stämmer det? | |
|
Att den kommer redan nästa år känns lite tidigt men visst börjar E60 bli till åren. MB brukar ju komma med sin E-klass ca 1 år innan 5-serien och deras ersättare skall väl komma under nästa år, då kanske båda modellerna debuterar ungefär samtidigt vilket hände 1995 när E39 lanserades bara ett par månader efter W211. Både E34 och E39 höll väl ut 7-8 år så en debut någongång under 2010 är väl en ganska kvalificerad gissning. |
|
|
Nej det är för tidigt. BMW släpper inte en femma så tätt in på premiären av en sjua. Nya 7-serien kommer i september i år och då kommer den ha ett helt nytt formspråk och teknik som skiljer sig från den hos dagens bilar och de som betalar så mycket pengar för att få det senaste vill gärna vara ensamma med att ha det senaste så länge som möjligt, så det finns i princip väldigt liten chans till att BMW släpper en femma så tätt in på, det kommer att gå minst 2 år mellan en sjua och en femma. __ Min bil: Länk |
|
|
BMW kommar at lansera den nya 5-serie i mars 2009. Skulle komma linkna CS Concept ganske mycket :) Länk |
|
|
Vad jag har hört skall den presenteras på Frankfurtsalongen i september 2009 och säljstart i början på 2010 BMW CS #5139 |
|
|
Eligt detta dokument kommer den nya femman -09 för sedan och -10 för touring. Kolla efter F10/F11 Fredrik |
|
|
Länk |
|
| kv1 -10 för limon och kv 3 -10 för touringen får jag fram i tabellen? Å andra sidan verkar siffrorna lite gamla med 1 serie coupé som ett möjligt projekt och 1 serie roadster från kv2 -08 och ingen 1-serie cabrio. X6 kom väl kv2 -08 och inte kv1 medan 7-serien verkar komma enligt denna plan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.