|
|
|
|---|---|
|
Min touring från -92 larmar om att bakluckan är öppen trots att den är stängd. Jag undrar var eventuella brytare som sköter övervakningen sitter och kan larmet gälla både stora luckan såväl som glasrutan? Kan detta påverka funktionen på bakrutetorkare/spolare, typ att datorn inte tillåter att torkarna går om luckan är öppen? De funkar alltså inte. Kablarna är bytta till bakluckan på bägge sidor så de är nog inte orsaken till felet. Tack och hej! | |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag tror inte att det sitter en separat kontakt, utan det är nog den som sitter i underdelen av huvudlåsningen. Kanske har något åkt ut när kablaget byttes för det var ett stort jobb att riva ut kablaget. Då borde ju även innerbelysningen krångla? Tands det när luckan öppnas? Annars skulle jag ha gissat på att kablaget gått av någonstans för det hände mig precis innan jag skulle sälja bilen (dock inte samma fel som du). Mvh Rolf Black shining beauty |
|
Ok, då ska jag kolla brytare och kablage i luckan samt vid låsen. Innerbelysningen fungerar mycket riktigt inte bak. Tack för tipset. //C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.