AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
565

Hur är kvalitén på Molway fälgarna?

Mathias H
Hej!
Funderar på att köpa Molway:s Hamann kopior. Hur är kvalitén på Molwayas fälgar.
Det är trots allt en del pengar man lägger ut och jag skulle inte vilja bli missnöjd.

Tacksam för svar, från er som har erfarenheter om detta

En kopia är en kopia och ett original är ett orignal, i regel får man vad man betalar för. Kör själv på Rondell 58 som du kan handla hos tex. Molway, assnygga i mina ögon men dom är rätt känsliga för stenskott samt verkar dom rätt mjuka. Vikten på billigare fälgar brukar vara rätt hög något man kanske inte tänker på. För min del tor jag inte det spelar nån roll men för andra är det kanske jätteviktigt i kampen på sekunder/kilo

Surfa in på beam.at/bimmer
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag fick bilder från en kille som köpt M-line fälgar,
kopia på stylingeker 65 M5
om det var silver el. chromemodell vet jag inte men
skulle det vara chromemodell så är de inte alls lika orginalet. Han hade sett mina kopior. och ville ha liknande. Mina kommer från Abbozzo och är 7,5"-17 och heter "Black" tillverkade MB.Italia , beställde nämligen en reservfälg häromdagen då de tydligen ska utgå ur sortimentet under året.För att slippa köpa 4 st nya om det skulle hända nått.
Det är helt identiska med orginalet förutom storleken och den lilla fördjupningen som är till för M-dekalen.
Hade en bil med orginal hjul hemma för ett tag sedan, man såg ingen skillnad i färgton.
Sen hur kvaliten är gentimot orginal ?? Någon tillverkar ju BMW.hjul också, frågan är ju isåfall vem,
och om det mer än dubbla priset motsvarar kvaliten.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.