|
|
|
|---|---|
|
Ny här på forumet men är "gammal" BMW-ägare; köpte min första 1986. På midsommarafton köpte jag en 525i -90. Mycket bra skick, både kosmetiskt och maskinellt men den har såklart lite småfel. Jag är i alla fall helnöjd. Den importerades från Tyskland för ca tio år sedan och har bara haft två ägare här i Sverige. Jag fick med en pärm med alla kvitton och andra papper från det att den såldes som ny. Killen som importerade den hade gjort en uträkning på originalkvittot genom att gånga nypriset med då aktuell D-markskurs (3,5) och kommit fram till att det motsvarade ca 525 000:-. Kan det stämma? Enligt modellguiden här på Autopower kostade den 318 000:- här i Sverige 1990. Den har i och för sig mycket extrautrustning men frågan är om det förklarar skillnaden på ca 200 000:-. Den har skinnklädsel, stolar med motorer, farthållare, stora färddatorn, aluminiumfälgar, dragkrok, eltaklucka, motorvärmare, elhissar runt om, ABS, centrallås, AC, servostyrning, elspeglar. Vad ingick i standardutförandet? Vad skulle det ungefärliga priset vara med mina utrustningsalternativ? | |
|
Fel fel fel! Det är en 535! Jag var inställd på 525 eftersom jag var och tittade på flera förra veckan. |
|
Scheckheft |
Hej Försäljningsbroschyr hittar du här: Länk Här hittar du prislistor på tyska, 14 sidor. Du måste registrera dig på forumet. Finns anvisningar på engelska: Länk Färddator, elhissar x4 var standard. |
|
Tack för det! Vid ett snabbt överslag hamnade jag faktiskt på 525 000:- vid kursen 3,5. |
|
| det var häftiga pengar 90! nu med för den delen! man rullar ju runt i rätt så mycket pengar om man skall tänka på nypriset! att jämföra med en ny v70 för 250 tusen! | |
| ursäkta jag lånar tråden lite! nån som vet vad elsportskinn kostade 88??? | |
Scheckheft |
Bison: 2200 DM Volleder Walk-Nappa: 7500 DM Vollder Naturleder 9400 DM + 1500 DM för solskydd i läder och höger ytterbackspegel Naturleder Buffalo 4080, 3700, 3980 DM beroende på modell. Lädret är inte elektriskt men stolarna är det ;) |
|
Det var inga problem att utrusta en 535 till 500kkr när den lanserades. Vansinnigt mycket pengar då (och idag också)! Mycket till standardutrustning fanns inte heller, har en gammal Tek Värld där 535 gick en rond mot MB300E; på svensksålda bilar fanns c-lås, elspeglar, ABS, checkcontrol, stolsvärme som standard. Testbilen hade förutom detta metallic, skinnklädsel, ellucka, farthållare och något som såg ut som en tre-ekrad sportratt. Extrautrustningen var ungefär samma priser som idag, förutom ACC som kostade 26kkr(!!) och airbag som gick på 10kkr. |
|
|
Tack för svaren! Cirkulerar det någon svensk prislista på extrautrustning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.