|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på å göra som alla andra och filma lite när jag kör. Typ lite acceleration och körning. Hur gör ni när ni filmer och är själva? Tänkte typ filma med min lilla "fantastiska" Ixus lille kamera, har ni några tips? Hänga runt halsen? en gorillapod på sätet? Hänga i ratten? Vill ju helst inte hålla i den och helst skall den ju sitta rätt bra, bilen går ju som ett skott :-) | |
|
Jag skulle rekommendera stativ mellan nackstöden. Glöm inte att vinkla undan backspegeln bara så du inte syns :) |
|
|
Gör så som poliser gör - en sådan smidig kamera vid spegeln i framrutan. Inget fel på kvalitén när de visar upp "bevis" för stackarna när de försöker att övertala dem att godkänna böterna med inspelade omkörningar mm Fast en bra fråga vilken producent de använder samt var de installerar sina kameror. Säkert något företag som samarbetar med Volvo. Mr Polisman föredrar ju fortfarnde Volvo. Fast i Lund, exempelvis började poliserna att köra Ford för ett antal år sedan.. |
|
| En sån här kanske? Länk | |
|
Ahh den där är ju lysande! Helt klockren å lär ju gå å fästa på sidrutan så man kan filma över ratten med. Har du en och har testat? |
|
|
gunnare: Tror du verkligen att den kommer att fungera på ett fordon i en hög hastighet? |
|
|
Hittade en sån här med nu när du fick igång min tankeverksamhet i rätt riktning: Länk Verkar ju helt briljant! |
|
|
det har jag också undrat för hur kan vissa filmer vara så stabila vid accelerationer när andra är skakiga som en jordbävning. jag testade att göra det på min men det blev mest vindrutan och golvet växelvis. Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
| varför inte ta med en polare?? | |
|
Använder själv kamerastativ med sugpropp som länkas här ovan. Fungerar bra, sugfoten klarar 500 g under goda förhållande. Det är Standard 1/4” gängat fäste, så man kan montera lite allt möjligt på den. Den har aldrig lossnat för mig, har till och med haft den på taket på bilen :P (rekommenderas att ha någon snöre till kameran om den skulle ramla av) Det enda som är lite tråkigt är att filmen blir upp och ner när man har den i fram rutan t.ex. Men det kan man ordna i film program. Köp den på www.kjell.com, där kostar den bara 99:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.