|
|
|
|---|---|
|
Har varit och fylt ac,n på min BMW 525TDS Toring -98 för 2 veckor sen ac,n började kyla och fungerade 10 dar sen slutade det komma kall luft, tryck verkar det vara i systemet och pumpen verkar koppla in när man slår på ac,n men rören blir inte kalla. vad kan det vara för fel? | |
|
Du har antagligen en större läcka, fylldes spårvätska samtidigt? Mvh |
|
| Det kan även vara så att expansionsventilen gett upp, så var det på min bil. Det var tryck i systemet och kompressorn gick men ingen kyla. Byte inklusive fyllning på aukt verkstad med kvitto kostade 3300:- | |
|
En ac-påfyllning i Stockholm kan du få för 800-1200 kr ! |
|
| Själva fyllningen är aldrig dyr, "fyllningsdelen" i min reparation var 750:-. Själva expansionsventilen kostade under 300:- + moms om jag minns rätt, men sen var det ju arbetskostnad resten. Den sitter inte helt lätt till den ventilen, mycket måste monteras bort inne i kupen innan den kan bytas. | |
| det var en av påfylningsventilerna som inte var helt tät så trycket hadde sjunkt och kompressorn började aldrig pumpa. nu är mer gas fyllt och ac,n kyler igen . då är det bara hoppas att det håller tätt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.