|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur mycket glapp är tillåtet innan dom gör en nedslag?Jag har ett litet glapp i 9-3 i vänstra fram och undrar om det kommer gå igenom eller måste jag byta styrled?Det är kanske 2 mm..väldigt lite. Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! | |
|
Om det går att "känna" så blir det antagligen en 2:a tyvärr, men det brukar vara spindeln eller lagret som glappar - är du säker på att det är styrleden som behövs bytas? Hade ett "rejält" glapp på kanske 4-6 mm på en Toyota - det blev körförbud. Mvh |
|
|
Bytte hjullagret nyss,så det e inte den,utan tror att det e styrled,eftersom den knasar när man kollar "9 i 3" läget.Då är det oftast styrledet. Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En sådan får inte glappa mycket för nedslag. däremot en spindelled kan oftast kunna få glappa någon mm utan att det blir en 2a. Obs en allmän bedömning av mig byggande på de bilar jag rullat igenom med under årens lopp. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.