|
|
|
|---|---|
|
Jaha då var det dax att byta cylinder så behöver all info man kan få. Har aldrig gjort det ngn gång.. är det svårt? Vad är det jag ska tänka på?? På bilden så är det nr 1 som har pajat Länk Mvh Biderman | |
|
Är du säker att det är nr 1 och inte nr 14? Varför jag undrar är för att nr 1 brukar man sällan byta. Om det är nr 14 så är det inga konstigheter för en amatör att byta. lossa två skruvar så du har cylindern i handen sen skruva av slangen som sitter i den. tvärtom när du lägger tillbaka den nya. Sen lufta koplings cylindern med nippeln på cylindern, du gör det med samma procedur som om du luftar bromsar fast du trycker på kopplings pedalen... sen så är det klart. Hoppas det hjälpte. |
|
|
Hej igen:) Jag tror ju tyvärr att det är nr 1.. För jag har tagit bort kopplingspedalen. Då provade jag att pressa ihop nr1 då hör man att det låter konstigt?? Det blir som en mellanrum innan jag får tryck... jätte konstigt??? Biderman |
|
| Hur kommer man åt huvudcylindern? (m3 3.2) Jag ser slangen som går från bromsvätskebehållaren ner till kopplingsslavcylindern och den verkar sluta någonstans under bromscylindern/säkringsboxen... Måste jag riva en massa för att komma åt och byta ut cylindern?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.