|
|
|
|---|---|
| Limmas dessa på befintliga kjolar eller hur gör man? | |
|
Nej de sitter med clips. Om det inte sitter några plastkjolar från början så behöver man borra hål, och för det behöver man borrmallar. Jag tror det finns trådar om det här. |
|
|
Jaha så man borrar hål i dom befintliga för klipsen? Om orginal är i metall |
|
|
Ja precis, tröskellådorna är ju i metall. Om bilen är "nedlackad" från fabrik så har den plastskal som ser ut ungefär som plåten under. Har den M-areodynamiken så ser ju plastskalet lite annorlunda ut. Båda plasttrösklarna sitter på samma sätt, och har man ingen av dem från början så får man borra, och till det behöver man borrmallar. Rent praktiskt går det säkert att limma dit dem också, som man gör med eftermarknads-plast. |
|
|
Precis..för att vara lite mer petig så kallas det "borrschablon" som du ska ha när du borrar :) Har ett par liggandes hemma som bara skräpar,om du skulle vilja ha...annars kostar dom dryga 90:-/st hos bmw. Vet inte om du har alla tillbehör till kjolarna nu..har du bara själva kjolen behöver du en del saker till.... Packningar,nitar,borrhålsgummi + ev schabloner... Tips! ta hjälp av en polare när du borrar så en kan borra och den andra håller schablonen,inte kul om det blir snett :) |
|
|
Ja så stod det nog på mitt kvitto också, men de som sätter namnen på artiklarna i reservdelssystemet hos BMW verkar inte alltid vara några mästare på semantik. En schablon är ju en sorts mall, men jag tycker det är mest korrekt att kalla denna tingest för borrmall. :-) Jag har också ett par över som jag har försökt skänka bort här på forumet, men det är ingen som velat ha dem än. |
|
|
hehe okey men jag ska faktiskt inte montera några. Har bara alltid trott att mina gick skruva lös och nur när jag ska lacka bilen så visar det sig att dom är en del av karossen och då blev jag så förvånad och tänkte att inte f*n kan väl alla som sätter m-paket skära loss orginaltrösklarna. Tack för alla svar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.