AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.188

Ny Z3 ägare

Z3
22
Z32,8
BMW Z3 Roadster 2,8 97:a
Hej
Har sålt mc:n "Wild Star" och letat efter en Z3:a en längre tid, tycker att Z3:n är störtsnygg med retrostuk. Efter många timmar på blocket, annonsbörsen och bytbil fann jag den, 2,8i 97:a Bostongrön med 2850 mil på mätaren.
Hämtade bilen idag, det blev en helrecond, sen rullades den in i garaget och väntar på att solen skall titta fram.
Nåväl, har en fråga, där kommer säkert fler sen. På ett papper som är utskrevet står där bl.a. M Technic Sports Suspension, vad betyder det?

thomas
Grattis! Och välkommen till Z:forumet och ägare av en sådan!
Gissar och tror att du har M-sportchassi på din bil.
Har du någon lapp i din servicebok som berättar mer om utrustningen på bilen?

Min Z3.
Länk
Z3
22
Z32,8
Tack Janne
En lista med massor av koder.
Tyvärr finns där inga störtbågar på den, kommer antagligen att lämna den till Jarls bilservice och få påsatt dessa, inte för att det skulle betyda större säkerhet men den blir snyggare enligt mitt tycke.
thomas
Dom förstärker utseendet, och sedan får du ett smidigt alternativ för att sätta på vindskydd. Ett måste över 70km/h om du inte vill bli "bortblåst". Finns många alternativ till vindskydd, men jag har original över störtbågarna.
M-sportchassi, sänkt + styvare fjädring. M Suspension innebär säkert också att du har en detaljer från M modellen, dvs värstingen av Z3.

Min Z3.
Länk
Z3
22
Z32,8
Nu sitter där ett orginalvindskydd, det funkar bra, ungefär likartat som de mellan bågarna, har nämligen testat några andra Roadstars innan köpet blev av.
Som sagt var ny fråga, Det satt en orginal Radio-Kassetbandsp. i den, fick även med en orginal Radio-Cdsp. men han hade inte koden till denna, hur löser man detta, vill nämligen kunna använda CD-spelaren?
thomas
OK, ett tips sök i forum på denna länk.
Det finns hur mycket info/hjälp som helst här.
Länk
//Janne
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Z32.8
Grattis till ditt val av bil, när du uppskattar "retrostuket" har nog full pott i Z3:an, själv är jag lyrisk till dess former, absolut en blivande klassiker!!

Jag vill påminna dig om att innan du väljer störtbågar så kan du köpa blankpolerade rostfria kraftiga bågar, vilket jag själv gärna skulle vilja ha men då jag valt det originala vindskyddet så har jag mina svarta original bågar kvar, bara en liten påminnelse innan du väljer bågar så du inte ångrar dig, väljer du andra bågar så kan du inte ha originalvindskyddet utan behöver köpa härför avsedd transp. plexiskiva
mvh Uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.