AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.871

Mirakelmedel från bilfirma?

an
10
ante81
120iM -06
Jag undrar om någon känner till vad det är för smörja som används av bilhandlare för att få bilen att se ut som den gör i bilhallen?
Denna feta "hinna" är uppenbarligen grym i avseende att gömma små repor!!
Ska du sälja en repig bil eller? ;-)

an
10
ante81
120iM -06
Den tackar man för!! Nej det är inte avseendet. Däremot har jag en polare som stör ihjäl sig på några små repor på hans bil som jag knappt kan se, och i väntan på att få komma med den till en rekondare så undrar jag om det finns nåt att lägga på tillfälligt.
Lugn...skojade bara. Finns ju utställningsvaxer som man kan lägga på för att få just den snorglansen som "hos bilfirmorna" men det är inget som håller i längden.

Låter som smårepor, så istället för att lämna till rekondare så skulle jag köpa en billig dubbeltrissmaskin på biltema, samt lite trissor och ett par flaskor Menzerna (rubbing +polish) från LJ Trading. Försegla sedan med ett bra lackskydd. Totalkostnad 13-1400 kr.

Lackskydd för proffs kan jag sälja billigt. Har massor av FIRE GLAZE Polish Plus. Innehåller Temperaflex (ej vax) som är j-t bra och håller minst 12 mån. En flaska kostar normalt 400 spänn hos LJ men jag kan sälja 3 för 500 eller ännu billigare om ni vill har fler. Googla på Fire Glaze!

Notera att rekondbranschen tyvärr blivit en chans till lättförtjänta pengar för många. Alla bilar ser ju blanka o fina ut när de rullar ut från verkstan men det krävs tid för att se vad man egentligen betalt för. Se till att hitta en seriös firma isåfall.
an
10
ante81
120iM -06
Hur är kvaliten på en polermaskin av märket "biltema"?
Lite skeptisk till deras produkter...
Hur långt räcker en flaska av ditt mirakelpolish? :)
Biltema suger för det mesta men polermaskinen är helt ok om man bara polerar någon gång ibland. En flaska Fire Glaze räcker säkert till 5 bilar om man kör slutfinish med maskin +en extra omgång för hand för att förstärka lackförseglingen (vilket rekommenderas). Kolla forumet på LJ Trading.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.