|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar om det är någon där ute som kan hjälpa mig med en sak? Jag tänkte så här att jag skulle bygga om min BMW E34 m20 motor. Hade tänkt att sätta till en turbo på den plus lite till! Men vet inte hur jag ska göra för att få det som jag vill. Hoppas det någon som kan hjälpa mig? | |
|
hur mycket effekt är du ute efter? Hur mycket har du tänkt att lägga? Sök på ppf's forum. Står mycket där. Sen är det bara att börja leta grejjer.. såsom, turbo, grenrör, avgassystem, spridare, Intercooler, Styrsystem, Bättre tryckplatta + lamell. Tryckrör, Rörklämmor, mm mm :) Listan blir lång. Men det är roligt :) |
|
|
Tjenna fick nyss igång min m20b25 me turbo har byggt ett adaptergrenrör kör med ett 16t aggrigat arp bultar till toppen men allt annat är orginal sen har jag ett extra sprut som sköter 2st spridare från m5 (340cc) och lite höjt soppa tryck sen har jag ett chip som sänker tänningen och matar på lite mer soppa med Jag laddar just nu 1bar och bilen tokspinner på 3an (dock odiffat) så lycka till med ditt bygge och får du ihop det så kommer du vara supernöjd sen för det kan jag låva att jag är |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.