|
|
|
|---|---|
|
tjena alla bmw älskare:) har ett litet problem,.. min asc(antispinn) -knapp kärvar kan man säga. när jag trycker in denna lyser EJ den där lampan i instrument-huset som bekräftar att denna är urkopplad.?? Blinkar heller EJ om bilen tappar fästet när den är inkopplad??tacksam för svar, hoppas att detta inte är ett så himla stort problem iaf:) mvh bmw_79 | |
|
Hej & välkommen! Har ingen lösning på problemet men har upplevt detsamma, vad jag fått fram så måste enheten bytas (ABS). Min bil började dessutom spöka lite när som helst och jag trodde det kunde bero på mjuka däck till att börja med, men systemet började leva sitt eget liv och med ---ASC--- blinkande i OBC-fönstret titt som tätt även i jämn fart och under motorbroms har jag för tillfället avlägsnat säkringen till ABS tillsvidare. |
|
|
hej o tackar för det fina mottagandet:) ok, så "lösningen" är o koppla ur abs-givaren ? är asc-fuktionen inne eller ute ? eller är även denna urkopplad så att säga? mvh bmw_79 |
|
|
förlåt menade säkringen där:) för denna lampa som asc skall indikera på , den lyser inte och inte heller blinkar den. helt död med andra ord:) men abs:en funkar som den skall. mvh bmw_79 |
|
|
Som sagt har jag egentligen ingen aning om vad detta kan bero på men säkringen i min (-89a) sitter i motorrummet och ASC & ABS jobbar med samma grejer och därav samma säkring, min lampa har inte heller lyst men så länge säkringen satt i fungerade det...?! En fördjupning i dylik länk Länk kan betala sig! Bara semestern kommer på schemat ska jag titta närmare på problemet. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
tjena skall titta på detta omgående, tackar än en gång för ditt engagemang :) och ja,, semestern är alltid välkommen, :) mvh bmw_79 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.