|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag hoppas ni njuter med era pärlor ute i sommarvärmen, för de gör jag! Men de senaste två veckorna har alarmet börjat spöka lite. Jag låser bilen helt normalt, sen helt plötsligt kan alarmet börja gå. Detta kan hända allt ifrån 10sek till flera timmar efter att jag har låst bilen. Sen ibland funkar alarmet precis som det ska i flera dagar, sen kommer problemet tillbaks igen! Någon som känner till detta? Tacksam för svar! | |
|
Hej hade samma problem för några år sedan. Jag åkte till verkstad och fick en felanalys vilket visade att det var antingen larmkontakten för motorhuven eller för stereon (dessa sitter monterade i samma slinga). Jag bytte då den för huven vilket inte hjälpte då det var larmkontakten som sitter bakom stereon som hade utlöst larmet. Det sitter en pigg bakom stereon som ska hålla isär två kontaktarmar. Jag testade att öppa upp gapet mellan kontakarmarna vilket hjälpte ett tag men nu har jag monterat bort den sensorn och efter det så har jag inte haft några fellarm. Men börja med att åka till verkstad och få en analys så att du vet vilken du ska byta, kolla bara att verkstaden har en tillräckligt ny utrustning är den för gammal så kan den bara visa att det är något fel på larmet och det vet du ju redan. Lycka till Per |
|
| hade samma problem,kopplade ur givaren som sitter under motorhuven,har inte falsklarmat efter det | |
| Min bil har falsklarmat i ett par veckor nu och jag börjar bli riktigt jävla less på det. Man tar ju inte larmet på allvar för fem öre längre, måste kontakta bmw imorgon för det här håller inte. Jag väcker ju hela bostadsområdet med billarmet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.