|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att köpa mig en 520 touring då nuvarande bruksbil börjar bli trött. Väljer en 520 för att slippa den dyra försäkringskostnaden för en 525. Sedan att den är marginellt snålare är också ett plus. Dock är det en sak jag undrar över. Efter att ha kollat på många annonser och även lite på garaget.org och så vidare har jag upptäckt att E34 inte verkar ha några högtalaruttag i dörrarna. Verkar som det bara finns uttag för 4" högtalare eller mindre i instrumentbrädan. Har man då en sedan så är det ju bara att stoppa dit några bra 6x9:or och då får man bättre omfång på ljudet, men i en kombi är det lite annars. Så har ni några tips på vad man kan göra, och framför allt, hur har ni gjort i era kombisar? Mvh/Niklas | |
|
Hejsan Jag har en e34 touring där är helt ok ljud enligt mig. Du har ju högtalare både fram vid fötterna sedan ovanpå instrumeneten, även om du nu har det stora ljudet så sitter där diskanter vid framdörrarna vid bakspeglen. Srdan så har du även uppe i taket där bak. Jag har allt original bara kastat in en baslåda där bak. hur bra ljud som helst, men vill man bygga vidare så är det inga problem. MVH Daniel |
|
| Okej, har du någon bild på högtalaruttagen så att säga? Har kollat på lite bilder men inte lyckats hitta någon där dom uppenbarar sig. Hur stora högtalare får man plats med? | |
| 5,25" nere vid fötterna och troligen dito i taket bak | |
| Låter ju inte helt fel. | |
|
stämmer bra det. 5.25 vid fötterna och i taket. dock går inte vilka 5.25" som helst in i taket. är inte så mkt djup å spela med där. |
|
|
Inget att lägga pengar o möda på de som sitter i taket bak, som att "elda för kråkor". Finns adapterlådor hos backe tror jag det är för sidkickarna fram om man vill klämma in 6,5:or men frågan är om det blir så mycket mer bas, de får ändå ingen volym att jobba i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.