|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har en uppsättning nya 18" M3 e46 fälgar, kopior. Hur mycket kan man få för dom? Köpte dom för flera år sen men fick aldrig på dom. Mvh | |
|
Förutsatt att de är helt oanvända och i felfritt skick så borde du få mellan 4-5 tkr. Dessa verkar dock inte vara lika populära som de var för några år sedan. // Erik |
|
|
vilken version, evo eller normala? som Erik säger, ca 1000kr/st, på blocket slåss dom om att sälja M6-kopior till lägsta pris numera |
|
|
Dessa hära: Länk vet inte vilka det är, evo eller normala. helt oanvända är det. |
|
| mufc-: På bilden är det Evo. | |
|
helt riktigt, evo jag har intresse, pm mig fakta å önskad pris! |
|
| Är intresserad av ett par liknande fälgar, med bra däck fram och godkända däck bak dock budget däck. Vad ska man betala max för dessa? | |
|
Det är dessa fälgar det handlar om: Länk Är det kopior? |
|
| Douglas: Köp mina original M3 E46 18" istället (8" fram, 9" bak). I bra skick, runda o några få mycket lätta "skrap". Däcken är dock skräp men för ca 3500 hittar du rimliga däck (Federal SS-595) på däckonline. Kvalitetsmässigt kan man inte jämföra tunga/mjuka kopior med äkta M-fälgar, kan ta min 17" BSA till Passaten, de väger säker 2-3 kg MER per fälg än M3 E46 18" | |
| Douglas: Ser ut som kopior om jag får säg. Mina är inte "Evo" o ser ut så här: Länk | |
| Vad vill du ha för dom fälgarna då Dawwe? | |
| Tja...Det sägs att de brukar gå för mellan 4-5"...Mina fälgar är fin-fina, om än inte som nya, endast några lätta "stötningar", helt runda o vibbfria. 4000kr tycker jag är rimligt, vilket är vad nya 18" eftermarknads-fälgar kostar när de är som billigast, men de kan de inte jämföras i kvalitet. Med nya rimliga däck hamnar du kring 8000kr monterat o klart. Jag är dock liiite osäker på hur bra 9" passar bak på E46, på E36 går de precis på med rätt däcksdim, vilket betyder 225/40 18. "Stötningarna" som finns är av denna storlek (2 fälgar, de andra 2 har jag inte sett skador på): Länk (Större "stötning" vid garaget.org loggan!) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.