AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.262

Värdering av m3 fälgar.

Tjena. Har en uppsättning nya 18" M3 e46 fälgar, kopior. Hur mycket kan man få för dom? Köpte dom för flera år sen men fick aldrig på dom.

Mvh
Förutsatt att de är helt oanvända och i felfritt skick så borde du få mellan 4-5 tkr. Dessa verkar dock inte vara lika populära som de var för några år sedan.

// Erik
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
vilken version, evo eller normala?
som Erik säger, ca 1000kr/st, på blocket slåss dom om att sälja M6-kopior till lägsta pris numera
Dessa hära: Länk

vet inte vilka det är, evo eller normala.

helt oanvända är det.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
mufc-: På bilden är det Evo.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
helt riktigt, evo

jag har intresse, pm mig fakta å önskad pris!
Är intresserad av ett par liknande fälgar, med bra däck fram och godkända däck bak dock budget däck. Vad ska man betala max för dessa?
Det är dessa fälgar det handlar om: Länk

Är det kopior?
Douglas: Köp mina original M3 E46 18" istället (8" fram, 9" bak). I bra skick, runda o några få mycket lätta "skrap". Däcken är dock skräp men för ca 3500 hittar du rimliga däck (Federal SS-595) på däckonline. Kvalitetsmässigt kan man inte jämföra tunga/mjuka kopior med äkta M-fälgar, kan ta min 17" BSA till Passaten, de väger säker 2-3 kg MER per fälg än M3 E46 18"
Douglas: Ser ut som kopior om jag får säg. Mina är inte "Evo" o ser ut så här: Länk
Vad vill du ha för dom fälgarna då Dawwe?
Tja...Det sägs att de brukar gå för mellan 4-5"...Mina fälgar är fin-fina, om än inte som nya, endast några lätta "stötningar", helt runda o vibbfria. 4000kr tycker jag är rimligt, vilket är vad nya 18" eftermarknads-fälgar kostar när de är som billigast, men de kan de inte jämföras i kvalitet. Med nya rimliga däck hamnar du kring 8000kr monterat o klart. Jag är dock liiite osäker på hur bra 9" passar bak på E46, på E36 går de precis på med rätt däcksdim, vilket betyder 225/40 18. "Stötningarna" som finns är av denna storlek (2 fälgar, de andra 2 har jag inte sett skador på): Länk (Större "stötning" vid garaget.org loggan!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.