|
|
|
|---|---|
|
Hej Säkring OK men inget tickande ljud när man slår på blinkersen !!! Relä kanske???????? ELLER !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hejs! | |
|
Kolla så inte någon kontakt har lossnat vid t.ex. spaken? Kanske relät har lossnat? Funkar varningsblinkersen? |
|
| varningsblinkersen funkar ej!! | |
|
Då borde det nog vara något kring eller själva reläet som havererat... |
|
|
Mät på säkringen så att den verkligen är hel det kan vara lurigt det där. Tryck även i den en gång riktigt.Man bör ha 3 olika reläer för blinkers för att få alla funktioner... 1 för höger 1 för vänster och 1 för alla 4.... har svårt och tänka mig att alla 3 gått sönder. Sen kan du göra som elmgren skrev först... kolla så inte en tamp lossnat i säkringsboxen. Mvh; Christofer |
|
|
Laths: Har man verkligen 3 olika relän för samma ändamål? Är det inte bara 1 relä som får spänning på olika punkter och dirigerar vidare till berörda blinkers etc? |
|
|
Synd att det inte finns någon Edit-funktion här på forumet; Glodde igenom verkstadshandboken till E36 här och enligt den är relä nummer 8 i lådan i motorrummet till "Emergency flasher". Tror det står på insidan av locket vilket relä som är vilket. Verkar vara det enda blinkersrelä som finns. |
|
|
Hej. Min varningsblinkers fungerar inte heller. Är det oxå "relä nr.8" i säkringsboxen under motorhuven? Förresten, finns det fler säkringsboxar förrutom den under motorhuven? /Jonas |
|
| hittade felet, var en säkring jag lyckats o missa !!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
| Finns det fler säkringsboxar än den under motorhuven? | |
| tror inte det , inte till blinkersena , det sitter relä under ratten men tror inte det är till blinkersen. | |
|
Man skulle haft ett elschema så man ser vart alla säkringar sitter.. eller är det nån av er här på AP som vet? /Jonas |
|
|
Jag har komplett elschema från en E36-handbok (ej Haynes) Kan dela med mig vid intresse, är tyvärr tok-kass på elscheman själv! |
|
|
Oj, jätte bra elmgren! du får gärna skicka till min mail mr_casy@hotmail.com =) /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.