|
|
|
|---|---|
behrozosogh |
som rubriken lyder!! hur vet man det? varven slår av exakt där han ska göra det orginal.. om bilen är mappad borde man kunna dra mer på växlarna va? typ strax innan 8000 varv eller lite mer ??? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| Beror ju på om dom samtidigt flyttade varvstoppet. | |
|
Hej behrozosogh. För att man som trådläsare och besvarare ska ha en chans att förstå helheten av din bils historik kan det vara bra att veta om varför du frågar så. Vart kommer uppgiften ifrån om bilen är mappad? En BMW M3 är byggd för att kunna köras med. Däremot finns det alltid risker med hur länge något håller om motorn belastas maximalt ofta. Det finns nya motorer att köpa så där är inte problemet:) För att verifiera om din bil är original eller omprogrammerad så får du koppla upp den mot en BMW-servicedator typ DIS/GT-1 eller PUMA, då ser man det. E36 är en av de bättre BMW:na som byggts, sköt om den väl och tanka 99 oktan. Mvh Asken |
|
behrozosogh |
hej! asken: för att jag frågar det beror det på att min bil går otroligt bra..jag har kört ifrån 3 st m3 e46or. o då vill jag veta om min bil e allmän pigg eller om den är mappad? jag kör med 17 tummare,,alu dörrar,,tygklädsel,,ingen taklucka,,ingen farthållare,,vägde den för ett tag sen,,utan förare 1450 kg exakt. kan det va för att den väger lite? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Hej igen. Det kan ju bero på att E36 är en bra byggd bil och att du väger för lite. titta på jultomten, han är sund:) Mvh Asken |
|
behrozosogh |
hahaha tack för hjälpen....nu vart jag klokare :) att min bil e snabbare än e46an bror på att den är väl byggd,,haha ok Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
pg_ice |
är den mappad av ex unichip då kanske du har 15-20hp mer E46an väger väl runt 100hg mer så då är det helt riktigt om du drar den. vi kan ta ett test när jag har bytt koppling (1 vecka tills dess) så får vi se om du drar min också :) |
behrozosogh |
men med ett unichip mappning höjs väll varvstoppet oxå?? killen som jag köpte den utav sa att bilen är HELT orginal. jag lämna in bilen hoss bmw för att läsa av felkoder o se över bilen så den e ok,,då var det INGA felkoder alls o de påpeka inget om att den e mappad eller så.. o han beter sig som att han vorre helt orginal..inga misstankar om chipp eller mappning alls. pg_ice dig kör jag jätte gärna imot.. har du provat din mot en e46a m3? eller en 3,2a? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
| Du är väl helt enkelt en bättre raceförare. :-) | |
|
Tjenare. Undrar du inte om din bil är chippad? Det är skillnad på mappning och chippning. Mappning är väldigt ovanligt av standard bilar. Det kostar ca 600 kr att åka till en motortrimmare och köra bilen på rullande landsväg. Då får du effektuppgifter och inte en jämförelse mellan olika förare. Eftersom ditt varvstopp inte är flyttat så tror jag inte att din bil är chippad. I 99 fall av 100 så flyttar man varvstoppet när man chippar en M3:a. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
behrozosogh |
nu har jag konstaterat att min bil är orginal. fartspärren går i vid 250 oxå..bilen är varken chippad eller mappad. han går bara allmänt bra :D o det e jag glad för. Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
behrozosogh, Är avgas och insug helt orginal också?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.