|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu har jag tagit bort boxen på M3 -96. vilka chip byter lr omprogr. man?? För mig ser det helt orginal ut..:) Jag har en bild på boxen, men vet inte hur man lägger upp bilder här... Ngt måste dom har gjort eftersom den ínte är strypt vid 250... Jag vet att man ska ha det här inlägget på trimning men det är ju knappt ngr som läser där... Tacksam för svar Mvh Biderman | |
|
På 3.2an görs trimningen normalt seriellt. Ska du ladda tillbaka originalet eller varför har du plockat ur boxen? Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Jag var bara intresserad av att kolla om dom har bytit chip.. Vissa säger att man kan se det? eller programerar dom bara om boxen? Biderman |
|
pg_ice |
ser chipper ut nåt sånt här är det original Länk köhlers chip Länk RNB Länk |
pg_ice |
Edit: Chipper= Chippet |
|
Biderman: På 3.2an ser du troligtvis inte om den är chippad eftersom det oftast görs seriellt (om det inte är någon klåpare som håller på). Med andra ord är det originalchippet som programmeras om. Det går heller inte att kopiera programvaran eller byta box och stoppa i en annan M3 3.2, då kommer den inte att starta. Flåklypa |
|
|
Kan dessutom säga att chippet på 3.2an inte ser ut som på pg_ice bilder. Flåklypa |
|
|
Aha ok då vet jag det.. då kan jag sluta att leta :) Vad ska en orginal 3,2 göra 100-150 och 100-200?? |
|
| Har för mig att man inte chippar 3,2 utan man programmerar om elektronikboxen....chippar gör man på 3,0... | |
pg_ice |
så chippar ni era 3.2or så byter ni inte chippen? att programera om orignal chippet kallas väl mapping ;) det var ju lite märkligt |
pg_ice |
alright Bianca man lär sig :) 5sec 13-14sec |
|
Nope, chippen byts inte utan programmeras om via ADS uttaget i motorrummet. Det är fortfarande en chippning så länge det inte är en individuell mapp. Chippen i 3.0an går inte att programmera om, därför måste dom bytas. Flåklypa |
|
|
Tack för svaren boys... skönt at reda ut lite frågetecken :) Biderman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.