|
|
|
|---|---|
|
Med dagens bränslepriser och skatter mm vilket är mest eftertraktat som begagnad bil en 525d eller 525i...? Jag kommer ev lägga ut en 525DA sedan -05 till försäljning och har noterat att det inte finns så många (ivf inte på Blocket) och undrar om det beror på att de inte är populära eller att det är så få pga att de är populära... Vad tror ni? :) | |
|
Förresten, tycker min 525d är något trögstartad vid tändningsögonblicket, är det vanligt för diesel eller kan det bero på något annat och isf vad..? TIA :) |
|
|
Trodde detta var en ganska het fråga för många.. :s |
|
|
Tror det såldes många fler 530d än 525d, det är nog därför de inte är flera. Hur trögstartad är den, dröjer det många sekunder? Mvh |
|
|
Aha... men 525d borde dra mindre än 530d och alltså stå i lite högre kurs på dagens begmarknad..? ;) Det tar ca 3 sek när den är kall. Kanske inte är något men jag är van vid att bilar startar på en gång... Bilen servades för 900 mil sen. Har rullat 6600. |
|
|
Tror att de flesta vill ha mer hästar än förbrukningen sänkt med någon/några centiliter, 530d har 218Hk och 525d har 177Hk med nästan samma förbrukning, kolla i modellguiden: Länk Mvh /Robban |
|
|
525d -05 var väl inte den mest upphestande motorn precis. Har för mig att det var den sista som uppdaterades till nya generationen med LM blocket. 525d var också rätt naken från början på utrustning så de flesta valde 530d då den inte var så mycket dyrare med all utrustning som var standard och så mycket roligare bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.